۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
فردا؛ افتتاح ۴ طرح مهم وزارت نیرو
وزیر نیرو خبر داد

فردا؛ افتتاح ۴ طرح مهم وزارت نیرو

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: چهار طرح مهم وزارت نیرو در قالب پویش هر هفته الف - ب ایران فردا در ۳ استان کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، رضا اردکانیان در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران افزود: فردا در قالب پویش هر هفته الف- ب ایران، در سه استان کشور، چهار طرح با ارزش سرمایه گذاری سه هزار و دویست و پنجاه میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی گفت: یکی از این طرح ها، واحد گاز نیروگاه دالاهو با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در استان کرمانشاه است؛ سد کلقان چای در استان آذربایجان شرقی طرح دیگری است که مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی دارد و همچنین پنجمین سدی است که در برنامه پویش امسال افتتاح می‌شود.

اردکانیان ادامه داد: دو طرح دیگر، یک پست ۲۳۰ کیلوولت و دو نیروگاه خورشیدی است که هر دو در استان اردبیل افتتاح می‌شود.

وی گفت: با افتتاح این طرح ها، جمع طرح‌های به ثمر رسیده این پویش در سال ۹۹, به عدد ۷۷ پروژه در ۱۸ استان با سرمایه گذاری ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وزیر نیرو گفت: از جمله طرح‌های دیگر، طرح تصفیه پساب شهرها از جمله شهرهای بزرگ مثل تهران است که برای نمونه، تفاهم نامه یکی از آن‌ها امروز با شهرداری تهران به امضاء می‌رسد که براساس آن قرار است وزارت نیرو با تصفیه پساب شهرها به شهرداری‌ها این امکان را بدهد تا برای مصارفی مثل آبیاری فضاهای سبز به جای استفاده از آب خام یا همان آب شرب، از آب تصفیه شده استفاده کنند.  

کد خبر: ۳۹٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha