۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
تامین نقدینگی، اصلی‌ترین چالش تولید قطعات خودرو
مدیرعامل هلدینگ عظام در گفتگو با بازار عنوان کرد:

تامین نقدینگی، اصلی‌ترین چالش تولید قطعات خودرو

میرزایی، مدیرعامل هلدینگ عظام گفت: اختلاف قیمت مواد اولیه از تولیدکنندگان صنایع مادر تا بازار بسیار زیاد است، به طور مثال فولاد مبارکه ورق را ۱۰ هزارتومان بدهد، در بازار قیمت آن ۲۲ هزارتومان است.

بازار؛ گروه خودرو: منصور میرزایی مدیرعامل هلدینگ عظام با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی تولید قطعه تامین ارز است، اظهار داشت: بانک مرکزی بر اساس ردیف کالا ارز تخصیص می‌دهد، این تخصیص نیز مدت دار بوده که تمدید نمی‌شود. بنابراین در شرایط فعلی نباید قیمت مواد اولیه داخلی همانند مس، فولاد و آلومینیوم با ارز رشد کند.

وی اضافه کرد: نرخ مواد اولیه و دسترسی به آن جز یکی از چالش بر انگیز ترین مشکلات قطعه سازان است. از سویی بیشتر تولید کنندگان با چالش تامین نقدینگی مواجه هستند و در زمان خرید مواد اولیه باید تمام قیمت را نقد پرداخت کنند.

مدیرعامل هلدینگ عظام افزود: اختلاف قیمت مواد اولیه از تولیدکنندگان صنایع مادر تا بازار بسیار زیاد است، به طور مثال فولاد مبارکه ورق را ۱۰ هزارتومان بدهد، در بازار قیمت آن ۲۲ هزارتومان است. در این شرایط که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران وضع شده، با مدیریت مناسب می‌توان مشکلات مذکور را برطرف کرد.

میرزایی ادامه داد: گروه عظام از سال گذشته تاکنون هزار و ۳۰۰ نفر نیرو جدید را جذب و ۳۰ درصد تیراژ تولید قطعات را افزایش داده است. هرچند که قیمت نهاده‌های تولید افزایش داشته، اما قیمت خودرو بالا نرفته و خودروسازان درحال زیان هستند.

وی تاکید کرد: بهترین شیوه فروش خودرو، عرضه آن با ۱۰ درصد زیر قیمت بازار است. نباید انتظار داشت نرخ هر کالای با ارز رشد کند، اما قیمت خودرو ثابت بماند.

کد خبر: ۳۹٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha