۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
اکثر صنایع غیر فعال در تامین نقدینگی مشکل دارند
مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک‌ها و صنایع کوچک:

اکثر صنایع غیر فعال در تامین نقدینگی مشکل دارند

لاهوتی، مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک‌ها و صنایع کوچک ایران اظهار داشت: تلاش می‌کنیم کانال‌های سرمایه‌گذاری موجود در سازمان صنایع کوچک را به سمت واحدهای ناتوان در احیا سوق دهیم.

به گزراش بازار به نقل از صداوسیما، طهمورث لاهوتی با اشاره به برنامه احیای واحدهای صنعتی، گفت: در حال حاضر حدود ۱۹۰۰ واحد صنعتی در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور هدف‌گذاری شده‌اند.

وی با اشاره به این که برخی از واحدهای صنعتی شرایط مطلوبی برای احیا دارند، اظهار داشت: تعدادی از واحدهای صنعتی در عین حضور سرمایه‌گذار، با مشکلات متعددی اعم از تامین نقدینگی و مواد اولیه و خدماتی – دارایی و بیمه – درگیر هستند.

مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک‌ها و صنایع کوچک ایران افزود: ما سعی می‌کنیم از طریق فعالیت ستادهای تسهیل، مسائل و مشکلات واحدهای در دست احیا را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی واحدهایی که در تامین مواد اولیه یا ماشین‌آلات ناتوان هستند، به موضوع تامین نقدینگی مربوط می‌شود.

طهمورث لاهوتی اضافه کرد: شرایط حاضر در کشور باعث شده تا برخی از واحدهای صنعتی امکان وارد کردن ماشین‌آلات به داخل ایران را نداشته باشند، بر همین اساس ما تلاش می‌کنیم از طریق میزهای ساخت داخل، ظرفیت‌های مورد نیاز این دست از واحدها را تامین کنیم.

وی با اشاره به این که متاسفانه برخی از واحدهای صنعتی امکان احیای مجدد را ندارند، توضیح داد: این واحدها زمانی احیا می‌شوند که سرمایه‌گذار جدید به کار ورود پیدا کند.

مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک‌ها و صنایع کوچک ایران ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم کانال‌های سرمایه‌گذاری موجود در سازمان صنایع کوچک را به سمت واحدهای ناتوان در احیا سوق دهیم.

وی با اشاره به این که سازمان صنایع کوچک در حوزه توان‌مندسازی واحدهای صنعتی برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند، عنوان کرد: سازمان صنایع کوچک از محل منابع داخلی خودش، واحدهای قابل احیاسازی را حمایت می‌کند.

طهمورث لاهوتی تاکید داشت: در حال حاضر و با توجه به شرایط کنونی تلاش می‌کنیم تا حمایت‌های متعدد را ادامه دهیم.

کد خبر: ۳۹٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha