۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
۷۰۰ واحد صنعتی استان سمنان عارضه‌یابی می‌شوند/ ارتقای توانمندی صنایع
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان:

۷۰۰ واحد صنعتی استان سمنان عارضه‌یابی می‌شوند/ ارتقای توانمندی صنایع

سمنان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان بابیان اینکه ۷۰۰ واحد صنعتی این استان با کمک سازمان بسیج مهندسان صنعتی عارضه‌یابی می‌شوند، گفت: ارتقای توانمندسازی و افزایش قابلیت واحدهای صنعتی نیمه فعال در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن آل‌بویه صبح چهارشنبه در نشستی با جانشین فرماندهی در امور اقشار بسیج سپاه قائم (عج) و مسئول بسیج مهندسان استان سمنان در محل دفتر خود ضمن بیان اینکه عارضه‌یابی مقدمه‌ای بر احیای واحدهای راکد و نیمه فعال است، اظهار داشت: ۷۰۰ واحد صنعتی این استان با کمک سازمان بسیج مهندسین صنعتی عارضه‌یابی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای توانمندسازی و افزایش قابلیت واحدهای صنعتی نیمه فعال در دستور کار است، افزود: یک هزار و ۲۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی استان سمنان مستقر است که از این امر می‌توان علاوه بر ارتقاء توانمندسازی و افزایش قابلیت واحدهای صنعتی نیمه فعال و احیا واحدهای راکد برای شتاب تولید در واحدهای صنعتی شاخص بهره برد.

راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به اینکه شتاب‌ده‌ی به راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال از اهداف مهمی است که در این راستا دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: ورود یک‌نهاد تخصصی مثل بسیج مهندسین صنعت در راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد و ارتقاء واحدهای نیمه فعال تأثیرگذار خواهد بود.

آل‌بویه بابیان اینکه برخی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان سمنان ازلحاظ نوع و میزان تولید و ایجاد اشتغال به‌گونه‌ای است که حمایت از آن‌ها نقش مهمی در تحقق شعار سال ایفا می‌کند، یادآور شد: بازگشت حتی یک واحد صنعتی به چرخه فعالیت از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد کشور برخوردار است.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از موازی کاری در عارضه‌یابی از واحدهای تولیدی بیان کرد: برگه‌های عارضه‌یابی، شرکت شهرک‌های صنعتی، بسیج مهندسین و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به‌صورت تلفیقی باهدف به‌کارگیری برای تمام واحدهای فعال، نیمه فعال و راکد تدوین شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بابیان اینکه تحول، شتاب‌ده‌ی و لمس تغییرات در واحدهای تولیدی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت محسوب می‌شود، گفت: در طرح عارضه‌یابی باید واحدهای صنعتی با تولید کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت اسمی را «نیمه فعال» در نظر گرفت.

کد خبر: ۳۹٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha