۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
واتیکان خواستار توسعه گردشگری روستایی شد
گردشگری و کشاورزی روستایی؛ دو مولفه اساسی ساخت یک دنیای پسا کرونا

واتیکان خواستار توسعه گردشگری روستایی شد

در آستانه روز جهانی گردشگری واتیکان خواستار توسعه گردشگری روستایی شد و از دولت ها و سیاست گذاران اقتصادی خواست که گردشگری مناطق روستایی را تقویت کنند.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که شیوع Covid-۱۹ صنعت گردشگری را به شدت تحت تأثیر قرار داده است، واتیکان بر گردشگری پایدار و مسئولانه برای توسعه روستایی اصرار می ورزد. به طوری که صومعه ساحلی واتیکان روز جمعه گذشته پیامی را به مناسبت روز جهانی گردشگری که در حقیقت مصادف با ۲۷ سپتامبر است، منتشر کرد و به طور ویژه خواستار ارتقا گردشگری روستایی شد.

بر اساس این گزارش، واتیکان از دولت ها و سیاست گذاران اقتصادی خواسته است تا گردشگری مسئولانه، به ویژه در مناطق روستایی و دور دست را تقویت و تشویق کنند. در این  راستا، آنها را ترغیب می کند که اصول عدالت اجتماعی و اقتصادی را رعایت کنند و به محیط و فرهنگ این مناطق روستایی احترام بگذارند.

این تاکید بر توسعه گردشگری روستایی از سوی واتیکان در حالی انجام گرفته است که سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) برای برگزاری مراسم سالانه خود نیز موضوع «توسعه گردشگری روستایی» انتخاب کرده است.

بازسازی بعد از COVID-۱۹
با شیوه بیماری کرونا میلیون ها شغل در معرض خطر قرار گرفته است و تخمین زده شده است تا پایان سال ۲۰۲۰ خسارتی به میزان ۱.۲ تریلیون دلار به اقتصاد جهان وارد شود. بنابراین، بخش گردشگری یکی از پرمشغله ترین بخشهای اقتصاد جهانی است که تحت تأثیر همه گیری COVID-۱۹ قرار دارد.

تاکید بر گردشگری پایدار در مناطق غیرشهری از سوی رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان 
در تلاش برای احیای بخش گردشگری، کاردینال پیتر تورکسون رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان از همه دعوت کرد تا به طور جدی گردشگری پایدار و مسئولانه را با علاقه بیشتر به مقاصد گردشگری غیر شهری ترویج دهند.

کاردینال می گوید: این نوع گردشگری می تواند به یک نیروی محرکه برای حمایت از اقتصاد روستایی تبدیل شود. آن هم اقتصادی که متشکل از کشاورزی است و اغلب خانواده ها در مزارع کوچک  و حتی در مناطق دور افتاده و با درآمد پایین هستند.

وی می افزاید: بنابراین گردشگری و کشاورزی روستایی، می تواند به دو مولفه اساسی یک دنیای جدید تبدیل شود که امیدواریم بتوانیم آن را بسازیم.

رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان  خاطرنشان می کند: نزدیک کردن جهانگردی و توسعه روستایی به همدیگر راهی خوب برای یادگیری فرهنگ های جدید و حفظ داشته های مان است.

نزدیکی و برادری به واسطه گردشگری روستایی
بر اساس این گزارش پس از پایان بیماری مهلک کرونا در حالی که جهان مشغول بازسازی ویرانی های رخ داده خواهد بود،  صنعت گردشگری نیز تواند تبدیل به ابزاری برای نزدیکی و برادری بین مردم شود. بنابراین حمایت از درآمد فعالان بخش گردشگری و در کنار آن مراقبت از شکننده ترین جوامع روستایی در هر منطقه ای بایستی جزو اولویتها باشد.

به عبارت دیگر برخی معتقدند حفظ یک گردشگری پایدار و استفاده بهینه از منابع و فعالیتهای محلی می تواند به عنوان نقطه عطفی در مبارزه با فقر که با همه گیری COVID-۱۹ بیشتر نیز شده، محسوب شود.

کد خبر: ۳۹٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha