۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
قیمت مرغ در قم نباید بیشتر از ۱۵۵ هزار ریال باشد/ اختصاص نهاده به مرغداران
معاون استاندار قم تأکید کرد؛

قیمت مرغ در قم نباید بیشتر از ۱۵۵ هزار ریال باشد/ اختصاص نهاده به مرغداران

قم - غضنفری،‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: قیمت‌گذاری مرغ در استان قم نباید بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان باشد، ضمن اینکه باید اصناف نارضایتی نسبت به توزیع نداشته باشند و باید میزان عرضه به فروشگاه مشخص باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد غضنفری غروب سه‌شنبه در سیزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به قیمت مرغ در استان قم، بیان کرد: ما در تنظیم بازار مکلف به رعایت قوانین هستیم و نباید اجازه تخلف به تولید کننده و توزیع کننده بدهیم، اما می‌توان با رایزنی از طریق کشور، مشکلات را پیگیری کرد، از طرفی باید مدیران با تنظیم بازار کشور هماهنگ باشند و دیدگاه‌ها را منتقل کنیم و قیمت‌ها نباید در بازار تنش ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ تن گوشت مرغ تولید می‌شود که باید این میزان به ۴۰ تن گوشت در روز برسد تا مرغ به قیمت ۱۵ هزار و پانصد تومان عرضه شود، عنوان کرد: از طرف پشتیبانی امور دام کشور، دو هزار تن جو، ۵۰۰ تن ذرت و ۳۰۰ تن سویا به عنوان نهاده به قم تخصیص یافت.

معاون استاندار قم افزود: مرغدارانی که نهاده دریافت کرده‌اند باید طبق آن مرغ را به کشتارگاه ببرند، از طرفی توزیع میان فروشگاه‌ها و اصناف باید مشخص باشد.

وی با بیان اینکه آمار در تنظیم بازار باید دقیق و درست باشد چرا که آمار دقیق پایه و اساس مهمی در تصمیم‌گیری است، افزود: در این باره هر روز باید نتیجه توزیع را ارزیابی کنیم و بدانیم افکار عمومی حلقه نهایی در قیمت گذاری و نظارت هستند.

غضنفری اظهار داشت: دسترسی مردم به کالاهای اساسی در اولویت است و با توجه به قیمت مصوب اختیاری برای تغییر آن نداریم و اگر مجبور باشیم فقط طبق شرایط استان، قیمت متعادلی را در نظر می‌گیریم، همچنین برای کالاهای غیر مصوب نیز مدلی وجود دارد که براساس آنالیز قیمت‌هااست.

لزوم بازگشت تعادل به بازار
وی با تأکید بر اینکه باید روش‌هایی اتخاذ کنیم که تعادل به بازار بازگردد، گفت: در این باره دستگاه‌های مسئول هم مسئولانه برخورد کنند، ما مکلف به اجرای دستورالعمل ستاد تنظیم بازار کشور هستیم و البته از نظرات و پیشنهادات قم استفاده می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم افزود: در زنجیره تولید و مصرف مدیران نقش مهمی دارند و باید قانون را رعایت کنند تا تناقضی بین استان و کشور وجود نداشته باشد و در تنظیم بازار سهمیه استان جذب شود.

به گفته وی، به دلیل وجود خلاء هایی در لبنیات به خام فروشی رسیده‌ایم که باید با توجه به ظرفیت داخلی در تولید و اشتغال، شیر به کارخانه‌های قم برود، در این باره نیاز به نظارت داریم.

غضنفری بیان کرد: لیست نهاده هایی که توزیع شده مشخص و ظرفیت تولید واحدها نیز احصا شود تا از خام‌فروشی شیر که به ضرر سلامت مردم است جلوگیری کنیم، همچنین در جهت توزیع نهاده، مباشران معرفی شوند تا نهاده به موقع وارد چرخه تولید شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت ماسک در استان اظهار کرد: ظرفیت سازی و تولید خوبی در سطح استان انجام شده و تولید بیش از نیاز است، اما هنوز وضعیت بیماری مشخص نیست و باید کمیته توزیع زیر نظر فرماندار، نظارت‌های لازم را اتخاذ کند، ضمن اینکه شفافیت لازم پیرامون تولید و توزیع ایجاد شود تا بتوانیم در تأمین نیاز موفق باشیم.

کد خبر: ۳۹٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha