۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
شهرک مشترک صنعتی مشترک مرزی در ۱۰۰ هکتار راه‌اندازی می‌شود
معاون وزیر صمت:

شهرک مشترک صنعتی مشترک مرزی در ۱۰۰ هکتار راه‌اندازی می‌شود

اردبیل- معاون وزیر صمت و رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی گفت: شهرک صنعتی مشترک مرزی در پارس‌آباد در ۱۰۰ هکتار اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن صالحی‌نیا ظهر سه شنبه در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌ها و نواحی صنعتی پارس‌آباد اظهار کرد: به دنبال پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر راه‌اندازی شهرک مشترک مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان در پارس‌آباد مقدمات این کار شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: با سفر هیئت آذری به پارس‌آباد و بازدید از محل ۱۰۰ هکتاری قرار شد مسئولان ارشد دو کشور در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و مجوزهای لازم را صادر کنند.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی افزود: با تامین زمین از سوی منابع طبیعی مقدمات احداث شهرک مشترک صنعتی مهیا شده تا بعد از تصویب در هیئت دولت فضای شکل‌گیری و راه‌اندازی این شهرک با زیرساخت‌های مناسب فراهم آید.

صالحی‌نیا تصریح کرد: در این شهرک مشترک سرمایه‌گذاران هر دو کشور با در نظر گرفتن مزایا و معافیت‌های گمرکی، مالیاتی و بانکی به راحتی‌ می‌توانند سرمایه‌گذاری مورد نظر را در حوزه‌های مختلف انجام دهند.

وی در ادامه به رویکرد سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: معتقدیم بهترین بستر تولید شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که با توجه به مزایای در نظر گرفته شده برای حضور سرمایه‌گذاران در این مناطق امیدواریم در سال جهش تولید فرصت‌های خوب توسعه‌ای و تحقق شعار سال فراهم آید.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی ادامه داد: هرچند تسهیلات اشتغال روستایی در سالجاری پرداخت نمی‌شود اما از محل تبصره ۱۸ کمک‌های خوبی برای طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی در نظر گرفته شده است تا در مناطق کمتر توسعه یافته طرح‌های تولیدی و اشتغالزای متنوع اجرایی و عملیاتی شود.

صالحی‌نیا بیان کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید زیرساخت‌های اولیه نظیر آب، برق، گاز، تصفیه‌خانه فاضلاب و راه دسترسی مناسب برای اجرای طرح‌های تولیدی فراهم آید که این کار در ناحیه صنعتی پارس‌آباد در فاز دوم انجام نشده است.

وی از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست؛ به تناسب اختصاص زمین و حضور سرمایه‌گذاران زیرساخت‌های مورد نظر را فراهم کنند تا در مراحل تولید مشکلی به وجود نیاید.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی به قابلیت‌های کشاورزی منطقه پارس‌آباد، ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است تا این طرح‌ها با حمایت مدیران عامل بانک ها و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی منطقه به درستی و با افتتاح طرح‌های مختلف به انجام برسد.

کد خبر: ۳۸٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha