۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
فعالیت ۶۰۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور/ صندوق نوآوری به نخبگان تسهیلات می‌دهد
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

فعالیت ۶۰۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور/ صندوق نوآوری به نخبگان تسهیلات می‌دهد

همدان - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از فعالیت شش هزار شرکت دانش بنیان در کشور سخن گفت و افزود: سهم همدان از این تعداد ۱۹۵ شرکت است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی بعد از ظهر سه شنبه در نشستی با مسئولان دانشگاه شهید مفتح همدان ویژگی دانشگاه‌های فنی را کاهش دغدغه اشتغال برای دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی دانست.

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ هزار دکترای بیکار در سراسر کشور داریم که این وضعیت به خاطر سیستم آموزشی نادرست است، گفت: تجاری شدن دانشگاه‌ها از معضلات حوزه آموزش عالی است.

وی به وضعیت شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان شش هزار شرکت در سطح کشور وجود دارد که باید تعداد این شرکت‌ها به ۶۵ هزار شرکت دانش بنیان برسد ضمن اینکه سهم استان همدان از این شرکت‌ها ۱۹۵ مورد است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کرده اند، گفت: با فعالیت این شرکت‌ها شمار شرکت‌های دانش بنیان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به توجه معاونت علمی رئیس جمهوری به منظور افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: طبق برنامه‌ها ۵۰ درصد آموزش عالی باید در حوزه علمی و مهارتی باشد و این در حالی است که رقم از ۳۸ درصد به ۳۶ درصد رسیده است.

کد خبر: ۳۸٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha