۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
هدف‌گذاری مجلس برای تامین یک‌ میلیون واحد مسکونی در سال
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبر داد

هدف‌گذاری مجلس برای تامین یک‌ میلیون واحد مسکونی در سال

حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران از طرح مجلس یازدهم برای تامین یک میلیون واحد مسکونی در سال با مشارکت وزارت راه‌وشهرسازی خبر داد.

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، البرز حسینی با اشاره به بررسی طرح دو فوریتی مسکن در هفته آتی اظهار کرد: تهیه، تولید و عرضه مسکن را در دستور کار داریم و تامین زمین ارزان را مطرح کرده‌ایم.

وی ۶۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را ناظر بر قیمت زمین تخمین زد و افزود: وزارت راه و شهرسازی باید زمین را آماده کند.

حسینی از امضای تفاهم نامه‌ای میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: زمین‌های حریم شهری مورد جمع بندی قرار گرفته که ۲۵۰ هزار هکتار زمین را شامل می‌شود و در این تفاهمنامه، زمین‌ها به وزارت راه واگذار شده و مکانیسم احداث مسکن در این زمین‌ها در حال انجام است.

این نماینده مجلس ادامه داد: این طرح همچنین به تامین منابع مالی توجه دارد و برای جهت دهی منابع به سمت تولید مسکنِ اقشار آسیب پذیر، ایجاد حسابِ ملی مسکن را در نظر داریم و مسئولیت صفر تا صدی این حساب به وزیر راه داده می‌شود.

حسینی افزود: وجوه برگشتی از اقساط مسکن مهر و هرگونه رقم و ریال حوزه مسکن در این حساب متمرکز شده تا از بنگاه داری بانک‌ها جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه منابع این صندوق فقط باید صرفِ تأمین مسکن شود، افزود: تهیه مصالح ارزان با کیفیت و قیمت مناسب از دیگر رویکردهای این طرح است که بطور خاص سیمان و فولاد را مورد اشاره قرار می‌دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: فولاد تا ۲۷ میلیون تن تولید می‌شود و ۷۰درصد این زنجیره در کشور اتفاق می‌افتد ولی افزایش قیمت آن، به منابع ارزی عودت داده می‌شود؛ لذا در طرح فوق دولت را ملزم به برنامه ریزی برای ۱۷ میلیون تن فولاد تولیدی می‌کنیم که صنعت ساختمان دچار افزایش قیمت نشود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ضمن یادآوری زنجیره تماما ملی تولید سیمان اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰ میلیون تن ظرفیت تولید سیمان داریم که مصرف داخلی ۵۷ میلیون تن بوده و دولت مکلف به برنامه ریزی مناسب برای رسیدن این محصول با قیمت مناسب بدست مصرف کننده است.

حسینی خاطرنشان ساخت: رویکرد طرح مجلس ناظر بر حمایت از اقشار آسیب پذیر است تا در سال ۹۰۰ تا یک میلیون واحد تولید و به دست مصرف کننده برسد.

کد خبر: ۳۸٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha