۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
پیگیری تکمیل زیرساخت‌های لجستیک احداث خط راه آهن شلمچه به بصره
معاون فنی سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

پیگیری تکمیل زیرساخت‌های لجستیک احداث خط راه آهن شلمچه به بصره

شلمچه- شریف باوی معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری جلسه هماهنگی لجستیک شلمچه برای احداث خط راه آهن شلمچه به بصره، خبر داد.

قاسم شریف باوی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اهمیت احداث خط راه آهن شلمچه به بصره، گسترش خطوط حمل و نقل بین دو کشور ایران و عراق را مهم برشمرد و اظهار کرد: جلسه هماهنگی لجستیک شلمچه با محوریت موضوع احداث خط راه آهن شلمچه به بصره و تخصیص اراضی پشتیبان به ویژه محل احداث ایستگاه مسافری مرز شلمچه و پهنه‌ های پشتیبان عملیات حمل کالا، انجام شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت احداث خط راه آهن شلمچه به بصره و اهتمام دولت در راستای خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی (ع)، راهیان نور و اقشار مختلف مردم ایران و عراق که از این خط ریلی برای اعزام به مقاصد مختلف استفاده می‌ کنند و همچنین رونق کسب و کار در پایانه شلمچه، تکمیل زیرساخت‌ های لجستیک، در دستور کار متولیان امر قرار گرفته است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: ضمن موافقت اولیه با کلیات و تسریع در روند شروع پروژه ملی احداث خط، مقرر شد برای بررسی بیشتر و توجه به مطالعات در راستای ارائه راه حل‌ های مورد توافق طرفین، مشاورین طرح طی هفت روز نسبت به انجام تحقیقات و پژوهش های مشترک، اقدام کرده و پس از آن جلسه تصمیم گیری نهایی برگزار شود.

لازم به ذکر است، این نشست با حضور معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان مهندسین مشاور فجر توسعه به عنوان تدوین کننده مطالعات طرح تفصیلی و لجستیک شلمچه و شرکت مهندسین مشاور به عنوان همکار شرکت راه آهن و مجری مطالعات احداث خط راه آهن در محل دفتر مرکزی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

کد خبر: ۲۸۵٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha