۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
ویروس چینی فروشگاههای اپل را تعطیل کرد!
تیم کوک خبر داد

ویروس چینی فروشگاههای اپل را تعطیل کرد!

مدیرعامل شرکت اپل تیم کوک از تاثیر ویروس کرونای چینی بر تولید و عملکرد اپل و تعطیلی فروشگاهها در این کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سی ان بی سی، در پی شیوع و گسترش ویروس مرگبار کرونا در چین، مدیر عامل اپل گفت این شرکت سفرهای کارمندان را محدود کرده و یک فروشگاه در چین را تعطیل کرده است.

همچنین وی اظهار داشت که ساعت کاری فروشگاههای خرده فروشی مربوط به قطعات و تعمیر گوشی موبایل را محدود خواهد کرد.

کوک در گفتگو با خبرنگار سی ان بی سی روز سه شنبه اعلام کرد که ما سفر کارمندان را فقط به سفرهای حساس و ضروری در تجارت محدود می کنیم و برای کارمندان ساکن در منطقه ووهان، کیت مراقبتی ارائه می دهیم تا از خطرات این ویروس در امان باشند.

شایان ذکر است که در گزارش مالی و درآمد سه ماهه اول درآمد غیرمعمول و بزرگی بین ۶۳ تا ۶۷ میلیارد دلار تخمین زده شده که فاصله این ۴ میلیارد دلار در نتیجه تاثیر این ویروس چینی خواهد بود.  

همچنین کوک در سخنرانی گزارش مالی سه ماهه اول در روز سه شنبه به سرمایه گذاران گفت که اپل در منطقه ووهان چین تامین کنندگانی دارد که از لحاظ مالی توسط آن ها حمایت می شود .

علاوه برآن او افزود که حداقل برخی از فروشگاههای تجهیزات تولیدی اپل در نقاط دیگر چین طبق پیشنهاد دولت این کشور تا ۱۰ فوریه تعطیل نخواهد شد.

کوک در ادامه اظهار داشت که تعدادی از کانال های شرکای فروشگاه های خرده فروشی خود را بسته اند که این مسئله می تواند بر میزان فروش تأثیر بگذارد.

گفتنی است که شرکت اپل بیشتر گوشی های آیفون خود را در چین تولید می کند و در حالی که دو سایت و مرکز اصلی تولید آن از ووهان فاصله زیادی ندارد شیوع این ویروس اختلالاتی را بر تولید و عملکرد این شرکت می گذارد.

از طرفی اپل قرار است در ماه مارس مدل نسبتا ارزان «SE۲» را عرضه کند، اما نگرانی هایی در رابطه با بر هم زدن جدول زمانبندی این برنامه در پی شیوع این بیماری وجود دارد.

بنابراین میزان تولیداتی که قرار بود از ماه فوریه آغاز شود (یعنی تا چند روز دیگر) در صورتی که وضعیت این بیماری فراگیر وخیم‌تر شود، ممکن است تولید را با تاخیراتی مواجه کند.

مدیر عامل اپل همچنین خاطر نشان کرد که اپل به گروه های مختلف در چین که در حال مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند، کمک مالی خواهد کرد.

گفتنی است که مقامات وزرات بهداشت چین روز سه‌شنبه اعلام کردند که بر اثر این ویروس تاکنون ۱۰۶ نفر در چین کشته و ۴۵۱۵ نفر نیز به این ویروس آلوده شده اند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها روز سه شنبه به آمریکایی ها گفت که از سفرهای غیر ضروری به چین جلوگیری کنند و این هشدارها را جدی گرفته و در کل دنیا گسترش دهند.

کد خبر: ۳٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha