۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
تولید ۳۰ مگاوات برق خورشیدی در استان سمنان هدفگذاری شد
مدیر عامل برق منطقه ای استان سمنان:

تولید ۳۰ مگاوات برق خورشیدی در استان سمنان هدفگذاری شد

سمنان- مدیرعامل برق منطقه ای سمنان با بیان اینکه این استان با ۳۰۰روز آفتابی ظرفیت عظیم تولید برق خورشیدی را است، گفت: تولید ۳۰مگاوات برق خورشیدی هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر صباغ بعد از ظهر دوشنبه در نشست بررسی وضعیت نیروگاه‌های خورشیدی سمنان در استانداری بیان کرد: اکنون تولید دستکم یک درصد از تولید برق در کشور با نیروگاه‌های خورشیدی و دیگر انرژی های تجدیدپذیر بوده و در استان هم به طور متوسط این آمار وجود دارد.

وی گفت: براساس آمار برنامه پنج ساله ششم‌ توسعه باید بیش از پنج درصد از انرژی تولیدی در استان‌های کشور با انرژی‌های تجدیدپذیر باشد که این روند همچنان به دلایل مختلف مغفول مانده است.

مدیرعامل برق منطقه ای سمنان افزود: تولید ۳۰ مگاوات برق با احداث نیروگاه های خورشیدی در استان هدفگذاری شده است  که با اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح، ماده مربوطه در قانون پنج ساله ششم‌ توسعه هم محقق می شود.

صباغ با بیان اینکه اکنون در استان سمنان، شش مگاوات برق با انرژی تجدیدپذیر تولید می‌شود و ۲۰ مگاوات درحال ساخت است، بیان داشت: براساس آمار، تولید چهار مگاوات برق با انرژی تجدید پذیر با همراهی نهادهای و شرکت‌های خصوصی و دولتی در گام اجرایی قرار دارد.

کد خبر: ۳۸٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha