۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی پرداخت شد
طی سال جاری

۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی پرداخت شد

تبریز- مدیرشعب بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: شعب بانک کشاورزی استان طی سال جاری در مجموع هفت هزار میلیارد ریال به ۵۳ هزار و ۹۱۳ متقاضی تسهیلات در بخش های مختلف کشاورزی پرداخت کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی شعب آذربایجان شرقی، جواد محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در آذربایجان شرقی در مدت سپری شده از سال جاری در بخش زراعت می باشد و در این مدت یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای طرح های زراعی اعم از کاشت و برداشت غلات و حبوبات برای پنج هزار و ۶۱۲ نفر پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در بخش صنایع و خدمات کشاورزی نیز افزون بر ۲هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به ۲هزار و ۶۹۳ نفر و در بخش دام و طیور مبلغ ۸۴۲ میلیارد ریال، به ۲هزار و ۷۰ نفر متقاضی بیشترین تسهیلات  اعطاء شده است.

وی افزود : شعب این بانک بیش از  ۷۴۵ میلیارد ریال تسهیلات نیز برای طرح های باغداری به تعداد ۲هزار و ۵۲۳ نفر و برای طرح های قالی بافی و صنایع دستی روستایی ۱۴۰میلیارد ریال به ۹۰۳ نفر فعال در این بخش تسهیلات پرداخت کرده اند.

محمودی با اشاره به سرفصل قرض الحسنه ازدواج، گفت: شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به تعداد یک هزار و ۳۰۰ زوج با سود چهار درصد پرداخت کردند.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر لزوم افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی گفت: شعب استان از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای یک هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع تراکتور، ماشین آلات و ادوات کشاورزی  پرداخت کردند.

وی افزود: با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی، ۱۳۴ واحد گلخانه ای به مساحت ۵۲هزار مترمربع امسال در آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد، برای  این طرح ها  ۲هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی و از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ تامین اعتبار شده است. 

محمودی ادامه داد: تاکنون بیش از ۷۵درصد تسهیلات کشاورزی عقد قرداد شده و بقیه در شرف قرارداد است، با راه اندازی طرح هایی که تسهیلات پرداخت شده علاوه بر استفاده بهینه از آب و خاک و افزایش بازدهی تولید، زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر به طور مستقیم فراهم می شود.

کد خبر: ۳۸٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha