۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
تأمین آب صنایع کرمان با تصفیه پساب‌ها/ مخالفان انتقال آب از هلیل رود حاضر به مناظره نشدند
استاندار کرمان:

تأمین آب صنایع کرمان با تصفیه پساب‌ها/ مخالفان انتقال آب از هلیل رود حاضر به مناظره نشدند

بازار- استاندار کرمان گفت: کارخانه‌های فولاد زرند و کرمان برای تامین آب مورد نیاز خود پروژه فاضلاب را در این دو شهر اجرا می‌کنند و در نتیجه فشاری به سفره‌های آب زیرزمینی وارد نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد فدائی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان درباره انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود به کرمان اظهار کرد: تاکنون برای انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود ۵۰ درصد کار انجام شده و اگر مشکل کارشناسی در انتقال آب وجود دارد وزارت نیرو به لحاظ تخصصی، مسئول این پروژه است و باید از آن دفاع کند.

فدائی افزود: وزارت نیرو حاضر است با کسانی که این کار را غیرکارشناسی می‌دانند مناظره کند و من زمینه این گفتگو را نیز فراهم کردم اما مخالفان حاضر به مناظره نشدند.

وی یادآور شد: این پروژه دو سال تعطیل بوده و اگر اجرا می‌شد در حال حاضر کرمان با مشکل کم‌آبی مواجه نبود.

استاندار کرمان همچنین در خصوص تامین آب پروژه‌های فولادی استان گفت: کارخانه‌های فولاد زرند و کرمان برای تامین آب مورد نیاز خود پروژه فاضلاب را در این دو شهر اجرا می‌کنند و در نتیجه فشاری به سفره‌های آب زیرزمینی وارد نخواهد شد.

وی با بیان این‌که در این دولت کلنگ هیچ پروژه فولادی به زمین زده نشده است، اظهار کرد: یک پروژه نیز به دلیل این‌که نیاز به آب دارد پیشنهاد دادیم در کنار یک شهر دیگر اجرای شود تا با اجرای آن، مشکل فاضلاب شهر نیز رفع شود.

فدائی با بیان این‌که الان برای صنایع فولادی مجوز جدید داده نمی‌شود، تاکید کرد: پروژه‌های جدیدی که در گل‌گهر تعریف شده به استناد انتقال آب از خلیج فارس به کرمان است که توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۳۸٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha