۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
مالیات‌ها در انگلیس افزایش می‌یابد

مالیات‌ها در انگلیس افزایش می‌یابد

دو روزنامه انگلیسی اعلام کردند ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس، در حال بررسی افزایش گسترده مالیات‌ها برای کاهش کسری بودجه عمومی ناشی از شیوع بیماری کرونا است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، چنین افزایش‌هایی که توسط خزانه داری پیشنهاد شده است بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد پوند استرلینگ (بین ۲۲.۴ تا ۳۳ میلیارد یورو) درآمد در سال عاید دولت می‌کند. برخی از این افزایش‌ها می‌توانند در بودجه برنامه ریزی شده آینده عملی شوند.

این خبر را روزنامه‌های ساندی تلگراف و ساندی تایمز اعلام کردند. به هر حال دولت در حالی تصمیم به چنین کاری گرفته است که بدهی‌های عمومی انگلیس از دوهزار میلیارد پوند فراتر رفته است که با اقدامات اضطراری که توسط وزیر دارایی تصویب شده است، از جمله کمک به حفظ شغل، کاهش مالیات برای افراد و مشاغل آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا رقم آن این گونه افزایش یافته است.
ریشی سوناک پیش از این گفته بود که برخی از مالیات‌ها باید در میان مدت افزایش یابد. اما او هنگامی که مسئله حمایت از شرکت‌ها بعد از پایان طرح کاهش ساعت کاری در آخر ماه اکتبر مطرح شد، مقاومت کرد. در چارچوب طرح کاهش ساعات کاری کارگران و کارمندان در چارچوب مبارزه با شیوع بیماری کرونا دولت پرداخت ۸۰ درصد دستمزدها را تقبل کرده بود.

افزایش مالیات پیش بینی شده از افزایش شدید مالیات بر درآمد شرکت‌ها که اکنون به طور کامل کمتر از متوسط بین المللی است گرفته تا کاهش کمک هزینه‌های بازنشستگی و افزایش مالیات بر درآمد و سود سرمایه‌ها را شامل می‌شود.

به نوشته ساندی تایمز، مالیات بر درآمد شرکت‌ها قرار است از ۱۹ درصد به ۲۴ درصد برسد که با اجرای این تصمیم درآمدهای دولت از این محل در سال آینده به ۱۲ میلیارد پوند انگلیس و در سال ۲۰۲۳ به ۱۷ میلیارد پوند انگلیس خواهد رسید. سخنگوی خزانه داری انگلیس هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.

استفان بارکلی رئیس خزانه داری انگلیس در گفتگو با رادیو تایمز رادیو گفت هدف اصلی از افزایش مالیات‌ها مقابله با پیامدها و آثار منفی ناشی از شیوع بیماری کرونا است.

وی افزود: هر چه بیشتر ما پیامدها و تاثیرات منفی ناشی از شیوع بیماری کرونا را کمتر کنیم به همان اندازه در بودجه کشور انعطاف بیشتری خواهیم داشت.

کاهش کمک‌های بین المللی نیز در حال بررسی است. دولت همچنین در حال بررسی است که لغو مالیات سوخت و همچنین مالیات تجارت آنلاین را لغو کند.

اقتصاد انگلیس در سه ماهه دوم کاهش ۲۰ ٪ را در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، به ثبت رساند که بیشترین میزان کاهش تولید ناخالص داخلی در میان اقتصادهای بزرگ است.

کد خبر: ۳۸٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha