۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
افزایش فعالیت مرزهای ایران با افغانستان
سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد

افزایش فعالیت مرزهای ایران با افغانستان

لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: با بسته ماندن مرزهای زمینی ترکمنستان و راه اندازی کریدور کتای میان (ایران، افغانستان، ازبکستان) از مسیر افغانستان، تردد کامیون‌های تجاری از مرزهای ایران و افغانستان افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سید روح اله لطیفی، اظهار داشت: علاوه بر فعال سازی کریدور کتای که شامل کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان است و کریدور ایران، افغانستان و ازبکستان، کریدور هند، ایران و افغانستان بر اهمیت مرزهای ایران و افغانستان افزوده است، توسعه و تقویت مناسبات کشورهای این مسیر با تجهیز و تقویت مرزهای دو کشور ایران و افغانستان باید همراه باشد که در این راستا گمرک ایران به دنبال افزایش فعالیت‌های مرزی دو کشور است.

وی افزود: در همین راستا، روان سازی فعالیت مرزهای میلک، دوغارون و ماهیرود در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در دستور کار گمرک و سازمان‌های همجوار قرار دارد. همچنین اصلاح مسیرهای تردد، افزایش امکانات کنترلی، نیروی انسانی و ساعات اداری و تقویت زیر ساخت‌های گمرکات مرزی از مواردی است که در حال انجام است.

لطیفی یادآور شد: با اعلام مقامات استان خراسان جنوبی مبنی بر ۲۴ ساعته شدن فعالیت‌های مرز ماهیرود و تقویت زیرساخت‌ها و انتقال آب شرب و برق سراسری به این مرز که با همکاری مناسب مقامات استانی انجام شده و فعالیت این مرز ۱۲ ساعت در روز شده است، امیدواریم با فراخوان معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک مبنی بر انتقال پرسنل گمرکات دیگر به این گمرک، به زودی ساعت کاری این مرز با تقویت تعداد پرسنل، افزایش یابد.

لطیفی در پایان تاکید کرد: مناسبات تاریخی و ریشه‌های مشترک فرهنگی دینی و زبانی ایران و افغانستان، پیوندهای ناگسستنی را بین دو ملت ایجاد کرده و تقویت مناسبات تجاری نیز از خواسته‌های دو ملت است، رونق کریدورهای تجاری، افزایش تعاملات سیاسی و اقتصادی در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر افغانستان چهارمین مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده و ایران نیز اولین کشور تامین کننده کالاهای وارداتی به کشور افغانستان است به گونه‌ای که در سال ۹۸ از حدود هفت میلیارد دلار واردات افغانستان نزدیک به دو و نیم میلیارد دلار کالا از ایران به این کشور صادر شده است.

کد خبر: ۳۸٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha