۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
ارائه طرحی برای ساماندهی وضعیت مسکن با حضور پر رنگ تر مردم
عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد

ارائه طرحی برای ساماندهی وضعیت مسکن با حضور پر رنگ تر مردم

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس از ارائه طرحی به مجلس خبر داد که در آن طرح برای خانه دار شدن هر ایرانی از ۲۵ سالگی شرایطی مهیا می شود که نقش دولت بسیار کمرگ بوده و نقش خود مردم پر رنگ تر دیده می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در گفتگو با بازار در خصوص ضرورت ساماندهی وضعیت مسکن در کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع مسکن و تاثیراتی که در بخش‌های مختلف دارد، خوشبختانه چندین طرح در فرآیند قانون گذاری در مجلس مطرح است.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: دولت نیز در این رابطه به دنبال این است که از طریق مجلس به راه حل‌هایی جهت سامان بخشیدن به اوضاع فعلی مسکن دست یابد.

وی ادامه داد: بنده هم طرحی دارم که امیدوارم این طرح تا هفته آینده نهایی و به مجلس ارائه شود؛ این طرح در راستای اجرای اصل ۳۱ قانون اساسی است یعنی مسکن را به عنوان حق مسلم هر شهروند ایرانی که در قانون اساسی آمده، برای اجرای این اصل یک طرح ۱۰ بیست ماده‌ای آماده کردیم تا همه مسائل مسکن در آن لحاظ شود.

حاجی دلیگانی همچنین تاکید کرد: نقش دولت را در این طرح پررنگ نکردیم بلکه تلاش داریم نقش مردم را در خانه دار شدن  فعال‌تر کنیم و شرایطی را فراهم کنیم هر فرزند ایرانی که متولد می‌شود از همان ابتدا تا سن ۲۵ سالگی پس اندازهایی را با روش‌هایی که در این طرح پیش بینی کرده‌ایم لحاظ کند و در سن ۲۵ سالگی کمکی شود تا بخش اعظمی از هزینه ساخت یا خرید حداقل ۷۰ متر ساختمان را برای زندگی داشته باشد.

کد خبر: ۳۸٬۵۵۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha