۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
هنوز ماسک مصوب در داروخانه‌ها نیست
نایب رئیس انجمن داروسازان:

هنوز ماسک مصوب در داروخانه‌ها نیست

فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان گفت: به رغم تلاش‌هایی که از سوی داروسازان برای رفاه مردم در تأمین ماسک صورت گرفته هنوز ماسک مصوب در اختیار داروخانه‌ها قرار نگرفته است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سید علی فاطمی گفت: در کشورهای توسعه یافته گذار حرفه‌ای داروسازان از سازندگان دارو در داروخانه به ارائه کنندگان خدمات دارویی به عنوان عضوی از تیم درمان، باعث افزایش کیفیت دارو درمانی شد و این امر به تدریج و به درستی انجام شد، اما در کشور ما هنوز جایگاه خدمات داروسازان در داروخانه‌ها به خوبی تبیین نشده و این مسأله باعث شده است تا داروسازان برای احقاق حقوق خود با چالش‌های زیادی مواجه باشند.

وی ادامه داد: سده آینده شمسی که از سال بعد آغاز می‌شود، آغازگر تحولات بزرگی برای حرفه داروسازی خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه شهروندان گفت: طرح‌های نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، باعث یک تحول شگرف در نظام درمانی کشور خواهد شد.

فاطمی گفت: اکنون یکی از چالش‌های مهم داروسازان کشور، چگونگی اجرای این طرح ملی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه راهی که بعضی از سازمان‌های بیمه به نام نسخه نویسی الکترونیک در پیش گرفته اند، نه تنها اهداف این طرح را محقق نمی‌کند، بلکه اجرای آن باعث نارضایتی مردم و افزایش هزینه‌های مؤسسات پزشکی از جمله داروخانه‌ها خواهد شد افزود: اکنون سازمان بیمه سلامت از داروخانه‌ها خواسته است تا نسخی را که به صورت کاغذی نوشته می‌شوند به جای پزشک معالج، به فایل دیجیتال تبدیل کنند، این الزام نه تنها اهداف طرح نسخه الکترونیک را محقق نمی‌کند، بلکه باعث ازدحام بیماران در داروخانه‌ها و نارضایتی شدید آن‌ها خواهد شد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: چالش دیگری که امروزه داروخانه‌ها با آن مواجه هستند، تأمین دارو و کالاهای سلامت به مقدار کافی برای عرضه در همه داروخانه هاست.
اکنون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی، داروهای کمیاب را فقط در سطح داروخانه‌های دولتی و داروخانه‌های خاصی تحت عنوان داروخانه منتخب توزیع می‌کنند که این باعث نارضایتی اغلب داروخانه‌های خصوصی کشور است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با وجود گذشت ۶ ماه از آغاز شیوع ویروس کووید ۱۹، هنوز ماسک بهداشتی به قیمت مصوب در سطح داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود و اغلب مردم نیاز خودشان را از خارج داروخانه تأمین می‌کنند. در حالی که باید داروخانه نخستین و تنها محل عرضه کالاهای سلامت بین مردم باشد.

فاطمی گفت: با شیوع کووید ۱۹ بسیاری از داروخانه اعلام آمادگی کردند که حاضرند بدون دریافت هیچ سودی، ماسک و اقلام حفاظتی مورد نیاز مردم را عرضه کنند، ولی متأسفانه شاهد هستیم که هنوز سوء مدیریت‌ها جلوی عرضه عادلانه این کالاها را می‌گیرد.

کد خبر: ۳۸٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha