۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
استخدام در ایتالیا به میزان چشمگیری کاهش یافت
تحت تاثیر بحران کرونا؛

استخدام در ایتالیا به میزان چشمگیری کاهش یافت

همه گیری ویروس کرونا در ایتالیا موجب کاهش قابل توجه استخدام‌ها و تغییر نوع قرادادها در این کشور شده است.

به گزارش بازار همه گیری بیماری کووید-۱۹ و اثرات ناشی از بحران اقتصادی در ایتالیا، بر موضوع اشتغال و استخدام‌ها نیز قابل مشاهده بوده و در ۵ ماهه اول امسال، استخدام‌ها به شدت کاهش یافته است. طی این دوره، ایتالیا شاهد کاهش ۴۳ درصدی استخدام‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال بوده است. علت این موضوع نیز شرایط اضطرار ناشی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ و عواقب ناشی از آن است.

بدترین ماه از نظر کاهش استخدام‌ها نیز آوریل امسال (فروردین ۹۹) با کاهش ۸۳ درصدی بوده است. شرایط در ماه مه (اردیبهشت ۹۹) اندکی بهتر است. اما در همین ماه نیز استخدام‌ها به میزان ۵۷ درصد کاهش یافت.

کاهش استخدام‌ها دربرگیرنده انواع قراردادها است. به ویژه قراردادهای کاری با مدت زمان مشخص که شامل قراردادهای فصلی و موقت است. طی ژانویه و مه امسال (دی ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹)، ۲۲۹ هزار قرار داد از مدت زمان مشخص به نامشخص تغییر کرده است. حتی در این خصوص نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال، شاهد کاهش استخدام‌ها بوده ایم.

مسئولان بخش گردشگری ایتالیا که بخش قابل توجهی از استخدام‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، درباره شرایط وخیم و ورشکستگی این بخش هشدار داده و اعلام کرده اند: گردش مالی در بخش گردشگری ۱۲ میلیارد یورو کاهش یافته است و ۵۰ هزار شرکت، گردش مالی فعال در این زمینه، با خطر ورشکستگی مواجه هستند.

کد خبر: ۳۸٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha