۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳
سند توسعه تجارت الکترونیک استان سمنان تدوین شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سند توسعه تجارت الکترونیک استان سمنان تدوین شود

سمنان- عمودی، کارشناس اقتصادی با اشاره به ضرورت تدوین سند توسعه تجارت الکترونیک در سطح استان سمنان، گفت: این سند به انسجام اقدامات حوزه تجارت الکترونیک و رشد سهم آن از اقتصاد کمک می‌کند.

محمد عمودی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به مزیت‌های اقتصاد و تجارت الکترونیک، بیان کرد: خبری هفته گذشته مبنی بر اینکه سهم تجارت الکترونیک در کشور در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن ۳۵ درصد رشد داشته است در جراید منتشر شد لذا این نشان می‌دهد که علی رغم مهیا نبودن تمام زیرساخت ها، کم کم تجارت الکترونیک سهم خود را افزون می کند.

وی افزود: باید این موضوع را به فال نیک گرفت و توسعه تجارت الکترونیک را به صورت هدفمند و صحیح انجام داد، یکی از مسائلی که می تواند ما را در سطح استان به این سمت سوق دهد، تدوین سند مرتبط با این موضوع است.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تدوین سند تجارت الکترونیک می‌تواند داشته‌هایمان را به ما گوشزد کند، تاکید کرد: این موضوع می تواند ما را به یک شرایط وضعیت موجود و وضعیت مطلوب سرق دهد که در آن بتوانیم رشد و توسعه تجارت الکترونیک را شاهد باشیم.

عمودی با بیان اینکه الزام این امر داشتن یک بانک اطلاعات قوی است، تاکید کرد: وقتی بانک اطلاعات درستی داشته باشیم می‌توانیم برنامه ریزی درستی را نیز صورت دهیم از این بابت مثال کسی هستیم که دو پای سالم برای دویدن دارد اما زمینی مساعد برای آن نمی یابد.

وی افزود: شرایط تجارت الکترونیک در سمنان نیز این گونه است این استان یکی از بالاترین ظرفیت‌های اینترنت در کشور را دارد و پوشش اینترنت در این استان در رتبه دوم کشور بعد از تهران قرار دارد اما از آنجا که زمینی برای رشد تجارت الکترونیک وجود ندارد، بذری را نتوانسته ایم بکاریم تا امروز نتیجه اش را برداشت کنیم.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تجارت الکترونیک زیرساخت هایی را می طلبد که غالب آن را در استان سمنان داریم، تاکید کرد: فقدان برنامه ریزی برای توسعه سهم تجارت الکترونیک یکی از مسائلی که است که باید درباره آن در استان اقدامات بهتری را صورت دهیم.

عمودی بیان کرد: وقتی برنامه‌ریزی و زیرساخت وجود نداشته باشد تجارت الکترونیک برای ما تنها عکس گرفتن از روی یک لباس و گذاشتن آن در اینستاگرام برای فروش است و این معنای تجارت الکترونیک در بین مردم ترویج شده که البته نادرست است.

وی با بیان اینکه تجارت الکترونیک صدها رشته و رسته و شاخه دارد که یکی از آن فروش محصولات محسوب می‌شود، گفت: اما چون کارهای ترویجی در استان صورت نگرفته مردم ناچار این برداشت را از مفهوم تجارت الکترونیک دارند.

کد خبر: ۳۸٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha