۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
زیان ۳۴۳ میلیون پوندی فرودگاه گتویک لندن
تحت تاثیر کرونا رقم خورد؛

زیان ۳۴۳ میلیون پوندی فرودگاه گتویک لندن

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس، فرودگاه گتویک در نیمه نخست سال جاری میلادی، دو سوم از مسافران خود را از دست داده است.

به گزارش بازار، در پی همه گیری کووید ۱۹ در انگلیس و کاهش مسافران هوایی، فرودگاه گتویک (Gatwick) لندن، با کاهش ۶۱ درصد از درامدهایش، تاکنون ۳۴۳ میلیون پوند خسارت دیده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس، فرودگاه گتویک لندن در نیمه نخست سال جاری میلادی، دو سوم از مسافران خود را از دست داده است.

این هفته، مدیران فرودگاه گتویک، دومین فرودگاه پرتردد در انگلیس، اعلام کردند ششصد نفر دیگر از کارکنان را به علت نبود مسافر، اخراج می‌کنند. به گفته مدیران گتویک، اکنون فقط یکی از پایانه‌های این فرودگاه، فعال است، زیرا شمار مسافران از ۲۲ میلیون نفر به ۷.۵ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس برآورد اعلامی مدیران فروگاه گتویک، بازگشت فعالیت‌های این فرودگاه به سطح فعالیت‌های پیش از کرونا، ۴ تا ۵ سال طول خواهد کشید.

گاردین به نقل از استیوارت وینگیت، مدیرعامل فرودگاه گتویک نیز نوشت: شمار مسافران این فرودگاه در ماه جاری میلادی ۸۰ درصد کم شد و اکنون ۷۰ درصد از کارکنان این فرودگاه، با کمک مالی ماهانه دولت، شغلشان حفظ شده است. یکی از چهار مشتری سنتی بزرگ فرودگاه گتویک، شرکت هواپیمایی نروژ است که در نیمه نخست سال جاری میلادی، ۶۱۰ میلیون دلار خسارت دید و نیازمند کمک دولت این کشور شده است.

شرکت هواپیمایی نروژ، سومین شرکت ارزان هواپیمایی در اروپا اعلام کرد در سه ماهه دوم سال جاری، ۹۹ درصد از شمار مسافرانش را از دست داده است.

مدیران فرودگاه هیث رو در لندن، بزرگ‌ترین فرودگاه انگلیس نیز ماه گذشته اعلام کردند با کاهش ۹۶ درصد شمار مسافران در سه ماهه دوم امسال، یک میلیارد پوند زیان کرده اند. جان هلند- کی، مدیرعامل این فرودگاه، دولت انگلیس را به بی توجهی متهم کرد وافزود: اگر دولت به جای قرنطینه مسافران از کشورها با آزمایش مسافران در فرودگاه‌ها موافقت می‌کرد تا فقط افراد مبتلا در قرنطینه باشند، این وضع پیش نمی‌آمد.

کد خبر: ۳۸٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha