۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
ژاپن مرزهایش را به روی ساکنان خارجی خود می‌گشاید
نخست وزیر ژاپن:

ژاپن مرزهایش را به روی ساکنان خارجی خود می‌گشاید

آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد: ژاپن در نظر دارد، ممنوعیت بازگشت ساکنان خارجی خود را به خاک این کشور لغو کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، این در حالی است که ژاپن تلاش می‌کند اقتصاد فروپاشیده خود از کرونا را رونق دهد. آبه گفت: «از اول سپتامبر، ما به خارجی‌هایی که مجوز اقامت معتبر دارند و از کشور خارج شده بودند، اجازه می‌دهیم به کشور باز گردند. البته این به شرطی است که آن‌ها تدابیر بیشتری را برای پرهیز از آلودگی به ویروس به کار گیرند».
وی افزود: «این تدبیر امکان می‌دهد تا کسانی که هم اکنون در کشورهایی هستند که ژاپن، محدودیت‌های ورود را برای آن‌ها مقرر کرده بود، به کشور بازگردند». اقدام ژاپن در اعمال قوانینی برای جلوگیری از بازگشت اکثر کسانی که تبعه این کشور نیستند - از جمله کسانی که مجوز اقامت دراز مدت دارند- و به خارج از کشور سفر کرده اند، انتقادهای شدیدی را به همراه داشته است.
به گفته نخست وزیر ژاپن، این کاهش تدابیر، اقداماتی را برای محدود کردن شیوع ویروس به همراه دارد. این خبر در روزی اعلام شد که نخست وزیر ژاپن از قصدش برای کناره گیری از سمت خود بنا به دلایل پزشکی خبر داد. ژاپن به طور نسبی از شیوع کرونا در امان بود. در این کشور تقریبا ۶۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند و ۱۲۰۰ نیز نفر جان باختند.
کد خبر: ۳۸٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha