۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
۱۳۴ هزار مسکن روستایی استان تهران نیاز به نوسازی دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۳۴ هزار مسکن روستایی استان تهران نیاز به نوسازی دارد

تهران- استاندار تهران با بیان این که از ۲۲۷ هزار واحد مسکونی روستاهای استان تهران بیش از ۱۳۴ هزار واحد در قالب بافت فرسوده نیاز به نوسازی دارند، از بانک ها خواست در پرداخت تسهیلات نوسازی به وظایف قانونی خود عمل کنند.

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار بازار با انتقاد از عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات بازسازی بافت های فرسوده در استان تهران اظهار داشت: نوسازی بافت فرسوده و مقاوم سازی منازل مسکونی می تواند تاثیر بسیار مثبتی در کاهش خطرات جانی در حوادثی مانند زلزله داشته باشد.

وی با تاکید بر فعال شدن بانک‌ها جهت پرداخت مبالغ مقاوم‌سازی منازل روستاییان گفت: این تسهیلات با سود ۴ درصد است و نیز ۴۵ میلیون تومان به هر خانوار از این محل کمک می شود و ۱۵ میلیون تومان نیز از محل منابع بنیاد مسکن و ۸ میلیون تومان به صورت بلاعوض به روستاییان پرداخت می شود.

محسنی بندپی با بیان این که اکنون فرصت خوبی برای نوسازی مساکن روستایی در استان تهران است :افزود،در جلسه روز گذشته شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران طرح‌های هادی روستایی شهرقدس، ملارد و شهریار مورد بررسی قرار گرفت و بر نوسازی و مقاوم سازی این منازل تاکید شد.

استاندار تهران گفت: از ۲۲۷ هزار واحد مسکونی روستاهای استان تهران بیش از ۱۳۴ هزار واحد در قالب بافت فرسوده نیاز به نوسازی دارند.

کد خبر: ۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha