۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
بازدید رئیس امور پایش سازمان برنامه و بودجه از پروژه‌های عمرانی اردبیل

بازدید رئیس امور پایش سازمان برنامه و بودجه از پروژه‌های عمرانی اردبیل

اردبیل _ رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه در سفر به اردبیل به همراه استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از چندین پروژه عمرانی در شهر اردبیل بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، در این بازدید که از ظهر پنجشنبه از پروژه شهری پل قدس آغاز شد، رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه به هیچ عنوان اعتباری را برای پروژه‌های عمران شهری تخصیص نمی‌دهد ولی به شکل استثنائی برای پل قدس ۳۶ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر سازمان برنامه و بودجه اختصاص می‌یابد.

سعید جغتایی خاطرنشان کرد: پل قدس با پیشرفت ۶۴ درصد به همت شهرداری اردبیل در حال اجرا است و ما نسبت به تامین اعتبار برای خرید میلگرد و حمل محموله‌ها به مقصد اردبیل و کارگاه پل قدس اقدام کردیم تا این پروژه سرعت عمل بیشتری به خود بگیرد.

وی به علل تاخیر اجرای این پروژه به دلیل افزایش قیمت میلگرد اشاره و خاطرنشان کرد: خود شهرداری نیز باید از محل اعتبارات و تسهیلات به تکمیل این پروژه تا دهه فجر کمک کند.

رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه افزود: در دو مرحله میلگرد خریداری شده از محل اعتبارات اختصاص یافته از طرف سازمان برنامه و بودجه به میزان ۲۳۰۰ تن تحویل شهرداری خواهد شد تا هرچه سریعتر پل قدس به مرحله نهایی برسد.

اختصاص ۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های حوزه علمیه در اردبیل
در ادامه این بازدید جغتایی بیان کرد: برای تکمیل پروژه حوزه علمیه و مدرسه ملاابراهیم اردبیل در فاز دوم، ۵ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: فاز اول این پروژه به مساحت یک هزار و ۷۸۰ مترمربع به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم نیز به متراژ یک هزار و ۲۶۰ مترمربع در حال اجراست.

رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه بدهی پیمانکار این پروژه را یادآور شد و تصریح کرد: برای تکمیل فاز دوم دو پروژه حوزه علمیه در اردبیل و پروژه گرمی سازمان برنامه و بودجه ۵ میلیارد تومان اعتبار به شکل اسناد خزانه تخصیص می‌دهد تا بخشی از این پروژه‌ها تا پایان دولت به مرحله بهره‌برداری برسد.

کمک ۱۰ میلیارد تومانی به توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی دو اردبیل
در ادامه این بازدید رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه از طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره دو اردبیل بازدید کرد.

در این بازدید مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: ظرفیت کنونی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره دو اردبیل ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است که در فازهای دوم و سوم قرار است این ظرفیت تا سه برابر افزایش یابد.

محمد اهلی خاطرنشان کرد: فاز اول تصفیه‌خانه پاسخگوی پساب واحدهای صنعتی موجود در این شهرک نیست و حتی تصفیه‌خانه موجود جوابگوی خروجی پساب واحد صنعتی سبلان پارچه با ظرفیت یک هزار و ۷۰۰ مترمربع نیز نمی‌باشد.

وی به اقدامات قضائی و تشدید نظارت‌ها و تذکرهای محیط زیست برای حل این مشکل اشاره کرد و گفت: بنده در حال حاضر با وثیقه آزاد هستم به طوری که از چند ماه پیش خاکبرداری مودل دوم و طراحی مودل سوم شروع شده و کار با سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل هزینه ساخت ابنیه این پروژه را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه ما به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که انتظار می‌رود بخشی از این اعتبارات از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین شود.

محمد اهلی ظرفیت طرح‌های توسعه‌ای را ۷۰۰ هزار مترمکعب اعلام و تصریح کرد: سال قبل از اعتبارات ملی، یک میلیارد تومان اختصاص یافت و امسال نیز به همین میزان اعتبار پیش‌بینی کرده‌اند در حالی که برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند جذب اعتبارات بیشتر هستیم.

جغتایی نیز در این بازدید قول مساعد داد تا در قالب یک قرارداد ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با تخصیص این اعتبار خرید تجهیزات موردنیاز در این پروژه به سرعت انجام شود.

موزه دفاع مقدس اردبیل تا دهه فجر تکمیل خواهد شد
رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه در سفر به اردبیل از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که با پیشرفت ۶۰ درصد در حال اجراست، بازدید کرد.

جغتایی در این بازدید به ضرورت تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار ۴ میلیارد تومانی سال گذشته از طریق بنیاد حفظ آثار به این مجموعه تاکید کرد و افزود: بنیاد باید اعتبار ۱۰۰ درصدی این پروژه را تخصیص دهد.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه ۶ میلیارد تومان از محل اسناد، ۵ میلیارد تومان از طریق توازن و ۶ میلیارد تومان را نیز به صورت نقد برای پروژه موزه دفاع مقدس اردبیل تامین می‌کند تا با مجموع ۱۷ میلیارد تومان این پروژه تا دهه فجر آماده بهره‌برداری شود.

در این بازدید مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز اظهار کرد: موزه دفاع مقدس اردبیل دهه فجر سالجاری افتتاح می‌شود.

ریس مرکز پایش، ارزیابی واطلاعات سازمان برنامه و بودجه به همراه مسئولان استانی از پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل بازدید کرد.

علی واحد در این بازدید اظهار کرد: برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با قدردانی از مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ارزشی خاطرنشان کرد: قرار شد با اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری قرار شد تا دهه فجر این پروژه تکمیل و افتتاح شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: بنیاد حفظ آثار ۶ میلیارد تومان معوقه سال گذشته را پرداخت خواهد کرد تا با تامین ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به صورت نقد و اسناد خزانه و ۵ میلیارد تومان از محل توازن تکمیل پروژه روند سریعی بگیرد.

واحد از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خواست؛ برای تکمیل یادمان شهدای گمنام در استان ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص دهند.

در این بازدید جغتایی ریس مرکز پایش سازمان برنامه وبودجه نیز قول داد؛ تا در اسراع وقت ۱۷ میلیارد تومان اعتبار موزه دفاع مقدس اختصاص یابد تا در پایان سال این مجموعه آماده بهره‌برداری شود.

کد خبر: ۳۸٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha