۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
نوسان شاخص کل بورس اوراق بهادار آسیا

نوسان شاخص کل بورس اوراق بهادار آسیا

با توجه به رویکرد محتاطانه‌ای که سرمایه گذاران در خرید و فروش سهام قبل از سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا در پیش گرفته اند شاخص کل بورس‌های اوراق بهادار مهم آسیا در معاملات امروز در نوسان بود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، شاخص سهام نیکی ۲۲۵، Nikkei ‌۲۲۵، ‌یکی ‌از دو شاخص عملکرد ‌بورس اوراق ‌بهادار ‌توکیو که سهام ‌۲۲۵ ‌شرکت ‌بزرگ ‌ژاپن در آن ‌فهرست ‌ و در هر روز کاری ارزشگذاری می‌شوند در پایان معاملات امروز با ۳۵ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۲۳ هزار و ۲۰۸ واحد رسید.

ارزش شاخص سهام توپیکس، ‌TOPIX، ‌دیگرشاخص ‌عملکرد ‌بورس ‌اوراق بهادار توکیو، هم در پایان داد و ستدهای امروز با ۵۳ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به یک هزار و ۶۱۵ واحد رسید. داد و ستدها در معاملات امروز بازارهای مالی آسیا ناچیز بود. علت این مسئله نیز به رویکرد محتاطانه و انتظاری سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی قبل از سخنرانی جرول پاول برمی گردد.

از این گذشته شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، نیز قرار است کنفرانس مطبوعاتی درباره وضع جسمانی خود برگزار کند. علاوه بر این موارد سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی نگران ادامه تنش میان چین و آمریکا نیز هستند. آمریکا تحریم‌هایی علیه شرکت‌ها و مسئولان چینی که در نظامی کردن دریای چین جنوبی نقش داشته اند اعمال کرد.

در همین راستا ارزش شاخص سهام مرکب هنگ سنگ Hang Seng، یکی از شاخص‌های عملکرد بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، نیز در پایان معاملات امروز با ۸۳ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۲۵ هزار و ۲۸۱ واحد رسید.

اما شاخص کل بورس اوراق بهادار در خود چین افزایش یافتند. به طوری که شاخص مرکب بورس شانگ‌های هم در معاملات امروز با ۶۱ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به سه هزار و ۳۵۰ واحد رسید.

اخص سهام شنزن، SZSE، دومین شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار چین که سهام شرکت‌های فنی در آن در هر روز کاری ارزشگذاری و خرید و فروش می‌شود، در معاملات امروز با یک و چهار دهم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به دو هزار و ۲۶۱ واحد رسید.

در معاملات امروز همچنین سهام شرکت‌های بزرگ آسیایی کاهش یافت. ارزش هر سهم شرکت تویوتا با هفت صدم درصد کاهش به هفت ین و ۷۳ صدم ین رسید. ارزش هر سهم شرکت هوندا نیز با ۶۸ صدم درصد کاهش به دو و ۶۹ صدم ین رسید. ارزش هر سهم شرکت نیسان نیز با دو و ۲۲ صدم درصد کاهش به ۴۲۲ و دو صدم ین رسید.

در بازار ارز آسیا نیز ارزش برابری ین با دلار آمریکا نیز در معاملات امروز بازار توکیو، اندکی کاهش افت. بدین صورت که هر ۱۰۶,۰۸ ین برابر یک دلار آمریکا معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر ۱۰۵,۹۹ ین برابر یک دلار آمریکا داد و ستد می‌شد.

اما ارزش برابری ین با یورو در معاملات امروز بازار توکیو، افزایش یافت. بدین صورت که هر ۱۲۵,۵۲ ین برابر یک یورو معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر ۱۲۵,۳۹ ین برابر یک یورو داد و ستد می‌شد. در معاملات امروز همچنین هر ۱,۱۸۳۶ دلار برابر ۱,۱۸۳۰ داد و ستد می‌شد.

در بازار نفت، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) هم که برای ‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌آمریکا، به کار ‌برده می ‌شود با ۲۱ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۳ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‌ نفت داد و ستد شده در ‌بازار اروپا ‌استفاده می‌شود با ۱۱ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۵ دلار و ۶۹ سنت رسید.

کد خبر: ۳۸٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha