۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
جابه‌جایی کالا در گلستان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشت
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

جابه‌جایی کالا در گلستان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشت

گرگان- میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اینکه طی پنج ماهه گذشته بیش از سه میلیون تن کالا در گلستان جابه‌جا شده است، گفت: جابه‌جایی کالا در گلستان ۱۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

مهدی میقانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی پنج ماه گذشته بیش از سه میلیون تن کالا در داخل و بیرون استان حمل و نقل شد که از نظر تناژ و تعداد سفر افزایش را نشان میدهد.

وی افزود: عمده حمل و نقل و جابه‌جایی کالا در این مدت مربوط به محصولات زراعی استان همچون باقلا، سیب زمینی، کلزا، چغندرقند و گندم بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: علیرغم شیوع ویروس کرونا، فصل زراعی و حمل و نقل امسال فصل کم چالش و دغدغه برای استان بود اما میزان جابه‌جایی مسافر به نسبت سال گذشته کاهش یافت.

وی به پروژه‌های هفته دولت در حوزه حمل و نقل و راهداری هم اشاره و بیان کرد:  در هفته دولت امسال ۹۶ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان به بهره‌برداری ‌رسید و عملیات اجرایی ۱۵ پروژه آغاز ‌شد.

میقانی با این توضیح که در هفته دولت امسال ۱۱۱ پروژه با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی ‌شد، تصریح کرد: روکش آسفالت، رفع نقاط پر خطر، احداث و تعمیر ابنیه فنی، بازسازی ماشین آلات، توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند و اجرایی روشنایی معابر برخی از پروژه‌های افتتاحی در این ایام بود.

وی توضیح داد: در هفته دولت امسال چهار پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در آزادشهر، هرکدام شش پروژه در شهرستان‌های بندرگز، رامیان، کردکوی و گالیکش و ۱۲ پروژه با اعتبار ۷.۲ میلیارد تومان در گرگان و ۱۵ پروژه با اعتبار پنج میلیارد تومان در گنبدکاووس افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

کد خبر: ۳۸٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha