۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
روایت اشتغالی که ایجاد نشد/ فرصت‌هایی که سوزانده می‌شود
یک کارشناس اقتصادی:

روایت اشتغالی که ایجاد نشد/ فرصت‌هایی که سوزانده می‌شود

یزد- علوی راد کارشناس اقتصادی با بیان اینکه عملکرد دولت در حوزه اشتغال طی سال ۹۸ انتقاد برانگیز است، گفت: کارنامۀ اشتغال در یزد ناموفق قلمداد می‌شود لذا مدیران اجرایی باید پاسخ دهند که چرا استان نتوانست ۲۰ هزار نفر اشتغالی که در برنامه قانون بودجه سال ۹۸ مقرر شده بود را ایجاد کنند.

عباس علوی راد در گفتگو با خبرنگار بازار، با انتقاد از سیاست‌های اشتغال‌زایی در یزد، تأکید کرد:  نتایج طرح آمارگیری نیروی کار سال ۱۳۹۸ مرکز آمار ایران نشان می‌دهد استان یزد درزمینهٔ ایجاد اشتغال کارنامه موفقی نداشته است. جمعیت شاغل استان یزد از ۳۳۳ هزار و ۶۲۸ نفر در سال ۹۷ به ۳۳۹ هزار و ۳۴۶ نفر در سال ۹۸ افزایش‌یافته؛ به این معنی که در سال گذشته پنج هزار و ۷۱۸ شغل به‌طور خالص ایجادشده است.

وی افزود: درواقع سهم یزد به‌عنوان صنعتی‌ترین استان ایران از مجموع ۴۳۹ هزار و ۹۶۴ اشتغال خالص ایجادشده کل کشور در سال ۹۸، فقط ۱.۳ درصد است، جمعیت بیکار تحصیل‌کرده دانشگاهی استان یزد از ۲۸ هزار و ۴۹۴ نفر در سال ۱۳۹۷ به ۲۹ هزار و ۶۶۱ نفر در سال ۱۳۹۸ افزایش‌یافته است.

این مدرس دانشگاه بابیان اینکه یک هزار و ۱۶۷ نفر به بیکاران تحصیل‌کرده استان یزد در سال گذشته اضافه‌شده است، افزود:  این در حالی است که جمعیت بیکار تحصیل‌کرده دانشگاهی کشور در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ معادل ۶۶ هزار و ۹۳۳ نفر کاهش‌یافته است.

علوی راد بیان کرد: سهم بیکاران دارای تحصیلات دانشگاهی از کل بیکاران استان یزد در سال گذشته حدود ۵۸ درصد است درحالی‌که این سهم در کل کشور ۴۱ درصد محاسبه می‌شود لذا دربرش استانی برنامه تولید و اشتغال موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ مقررشده بود برای بالغ‌بر ۲۶ هزار نفر در بخش‌های اقتصادی پیشران استان یزد اشتغال ایجاد شود لذا استاندار یزد در کارگروه اشتغال استان از دستگاه‌های اجرایی سؤال کنند عدم ایجاد بالغ‌بر ۲۰ هزار شغل در سال ۱۳۹۸ چه بوده است؟

کد خبر: ۳۸٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha