۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
مدیران خراسان شمالی به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند
استاندار خراسان شمالی:

مدیران خراسان شمالی به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به اعتبارات محدود استان، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات مازاد باید بیشتر در سطح ملی تلاش کنند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: مدیران برای تأمین منابع باید پیگیری‌های بیشتری از سطح ملی داشته باشند و به اعتبارات استانی اکتفا نکنند.

وی افزود: بخشی از اعتبارات کشور توزیع نمی‌شود و در قالب برخی ردیف‌های ملی نزد وزارتخانه‌ها و سازمان مدیریت باقی می‌ماند لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب اعتبارات مازاد اعتبارات استانی از وزارتخانه‌های متبوع پیگیر باشند.

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید هر سه ماه گزارش پیگیری‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات از سطح ملی ارائه کند.

شجاعی گفت: دستگاه‌های اجرایی که مازاد اعتبارات استان را بتواند از سطح ملی اعتبار جذب کند از درصد اعتبارات سایر دستگاه‌های کم‌کار در این بخش کم و به آنها اضافه می‌کنیم.

وی با اشاره به جلسات در تهران با مقامات مختلف کشوری، یادآور شد: قرارگاه خاتم در ۲۵ استان پروژه داشت لذا با همکاری سپاه استان پیگیری کردیم این قرارگاه برای اجرای پروژه‌های مختلف وارد این استان نیز می‌شود.

استاندار خراسان شمالی انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف در حوزه‌های دانشگاه پیام نور، راه و حمل‌ونقل باری و مسافری روستایی، مجتمع‌های آب‌رسانی روستاها و سند جهش تولید استان در جلسات تهران را از دیگر پیگیری‌های استان از سطح ملی عنوان کرد.

شجاعی تأکید کرد: بخش خصوصی در حوزه آموزش‌وپرورش که از پایه‌های اصلی توسعه استان است، باید فعال شود و میزان مشارکت این بخش ارتقاء یابد.

استاندار خراسان شمالی افزود: تا یک هفته آینده در پنج شهرستان باقیمانده به تفکیک بخش خصوصی و دولتی زمین‌هایی با کاربری آموزش به آموزش و پروش تحویل داده شود.

کد خبر: ۳۸٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha