۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
۳۲ پروژه صنعتی در قم به بهره‌برداری رسید
همزمان با هفته دولت؛

۳۲ پروژه صنعتی در قم به بهره‌برداری رسید

قم - همزمان با چهارمین روز هفته دولت، طی مراسمی با حضور استاندار قم ۳۲ پروژه صنعتی در استان قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، در مراسمی که بعد از ظهر چهارشنبه با حضور استاندار و مدیران قم در شهر قنوات برگزار شد، ۳۲ پروژه مهم صنعتی با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید؛ این پروژه‌ها زمینه اشتغال ۸۴۵ نفر را فراهم کرده است.

بهرام سرمست، استاندار قم امروز با حضور در شهر قنوات با افتتاح بوستان شهدای گمنام و ساختمان پزشکان، کلنگ بلوار امام علی(ع) و مزرعه ۲۰۰ تنی پرورش قارچ را بر زمین زد.

همچنین استاندار قم به همراه احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی قم در دو شهرک محمودیه و شکوهیه حضور یافت.

این طرح‌ها که شامل واحدهای تولیدی امید سازان کلید آریا، قالب نوین و یک واحد قیر برنت در شهر صنعتی محمودآباد و واحد صدرا نگین پاسارگاد و یک واحد پلیمری در شهرک صنعتی شکوهیه بودند طی مراسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.

خاطرنشان می‌شود کل اشتغال این واحدها ۸۵۰ نفر و سرمایه‌گذاری انجام‌شده ۲۷۴۳ میلیارد ریال بوده است.

سرمست همچنین کلنگ احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی معصومیه شرکت آب و فاضلاب استان قم را نیز بر زمین زد.

برنامه‌های جهش تولید در استان با جدیت دنبال شود
استاندار قم همچنین امروز در مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۱۹ پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و فناوری شورای اسلامی و شهرداری قنوات طی سخنانی به شرایط کشور در پی شیوع بیماری کرونا اشاره و اظهار داشت: این بلای عالم‌گیر در همه کشورها آثار و تبعات زیادی بر جای گذشته که ازجمله آن‌ها می‌توان بر روند اجرای پروژه‌ها اشاره کرد.

وی افزود: بیش از شش ماه است که استان قم با این بیماری دست‌ و پنجه نرم می‌کند، با توجه به اینکه نخستین استانی بودیم که بیماری کرونا در آن شناسایی شد در نتیجه فرصت مانور و مقابله ‌به ‌مثل با آن همچون سایر استان‌ها نداشتیم و تصمیمات فوری و اضطراری گرفته می‌شد.

سرمست ادامه داد: در همان روزهای نخست شیوع بیماری در استان، بیش از دو هزار تخت بیمارستانی سیار درخواست کردیم و برای دو بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و مادر اعتبار اختصاص یافت تا به چرخه درمان استان افزوده شوند.

وی تأکید کرد: سلامت مردم در طول مدت شیوع این بیماری برای مسئولان بسیار مهم بوده و تمام سعی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی حل مشکلات مردم در اسرع وقت و با تمام قوت است.

استاندار قم با بیان اینکه در طول مدت شیوع بیماری کرونا استان قم شرایط پیچیده و بحرانی  را پشت سر گذاشته‌ایم، تصریح کرد: درحالی‌که روند بیماری در استان کاهشی بود اما طی هفته‌های اخیر مجدداً به وضعیت قرمز بازگشته‌ایم و همچنان در وضعیت قرمز بیماری قرار داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنر مدیریت این است که امنیت، سلامت، معیشت و رونق تولید را در کنار بحران شیوع بیماری در کشور توأمان در نظر بگیریم و در شرایط بحرانی و کرونایی بتوانیم برنامه‌های خود در جهش تولید را با جدیت دنبال کنیم.

کد خبر: ۳۸٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha