۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
نرخ بیکاری در اصفهان ۲.۳ درصد کاهش یافت
سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

نرخ بیکاری در اصفهان ۲.۳ درصد کاهش یافت

اصفهان- سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان از کاهش نرخ بیکاری در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، کامران کلانی مهابادی در نشست خبری که امروز چهارشنبه در  اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت بیمه بیکاری در استان اصفهان اظهار کرد: تا قبل از بحران کرونا حدود ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری تایید شده بودند.

وی افزود: با شیوع کرونا نیز به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن بسیاری از مشاغل ۷۴ هزار و ۹۷۵ نفر در خصوص بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۸ هزار و ۵۷۴ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در مجموع در حال حاضر ۹۰ هزار نفر در استان مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند، تصریح کرد: باید توجه داشت که در برخی موارد مراجعه کنندگان در ثبت نام بیمه بیکاری دچار مشکل می‌شوند و از این رو پیشنهاد می‌شود در مدت زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

تشکیل ۲۹ هزار پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در اصفهان
وی همچنین به تشکیل ۲۹ هزار پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: همه این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده و می‌توان گفت رای صادر شده برای بیش از ۹۰ درصد این پرونده‌ها به نفع کارگر بوده است.

کلانی مهابادی با بیان اینکه در سال جاری نیز ۹ هزار و ۶۸۷ پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در اصفهان تشکیل شده است، ادامه داد: این پرونده‌ها در دست بررسی است.

وی به فعالیت سه هزار و ۳۱۴ تعاونی  فعال در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این تعداد تعاونی ۱۴ هزار و ۴۲۹ نفر به صورت مستقیم شاغل هستند.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: ۶۸ طرح تعاونی در استان اصفهان در روز ۱۴ شهریور به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور بهره برداری خواهد شد.

راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی
وی در ادامه به راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: هنوز در استان موفق به جذب اعتبارات این صندوق نشده‌ایم و شرکت های دانش بنیان باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

کلانی مهابادی راه‌اندازی مجمع خیرین اجتماعی در اصفهان را از دیگر برنامه‌های در دستور کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان دانست و گفت: مدل‌های فعالیت‌های اجتماع محور در این زمینه مورد توجه است و به زودی محقق خواهد شد چرا که در سال‌های گذشته در این زمینه دچار چالش‌های زیادی بوده‌ایم.

کاهش آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های در دستور کار است
وی در ادامه با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اصفهان از برنامه‌های در دستور کار است، ادامه داد: بر این اساس سامانه جامع مدیریت اجتماعی در استان اصفهان را راه اندازی کرده‌ایم و نخستین دستاورد آن شناسایی ۱۸۵ کودک بازمانده از تحصیل در سال گذشته بوده است.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان مهمترین چالش واحدهای صنعتی اصفهان را کمبود اعتبار دانست و گفت: برای این امر ورود شرکتها به بورس را در دستور کار داریم و تاکنون موفقیت‌هایی داشته‌ایم.

وی در ادامه به کاهش نرخ بیکاری در اصفهان از ۱۲.۷ درصد در سال ۹۷ به ۱۰.۴ درصد در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: استان اصفهان در زمینه نرخ بیکاری در رتبه ۱۳ کشور قرار دارد.

کد خبر: ۳۸٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha