۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۹
بیکاری کارگران ساختمان در مناطق سردسیر حادتر است
فعال صنعت ساختمان:

بیکاری کارگران ساختمان در مناطق سردسیر حادتر است

گرگان- محمودی کوهی، نایب رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان چهارمحال و بختیاری گفت: میزان بیکاری کارگران ساختمانی در مناطق سردسیر حادتر و مهاجرت فعالان این بخش مشهودتر است.

موسی محمودی کوهی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کاهش شدید خرید و فروش و رکود مطلق در صنعت ساختمان سبب شده تا بخش زیادی از کارگران و نیروهای تخصصی این حوزه بیکار شوند.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان چهارمحال و بختیاری افزود: شدت و حدت بیکاری در استان‌های سردسیر به سبب کم بودن دوره فعالیت در حوزه ساختمان، شدیدتر و مشهودتر است و بسیاری از کارگران و فعالان حوزه تاسیسات به سایر استان‌ها مهاجرت می‌کنند.

وی گفت: به عنوان مثال در استان چهارمحال و بختیاری بسیاری از نیروهای تخصصی حوزه مسکن یا در حوزه تاسیسات، به سایر مناطق کشور مانند عسلویه بوشهر و یا سیرجان در کرمان و یا مناطقی که واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی در آن مستقر هستند مهاجرت کرده تا بتوانند معیشت خانوارهای خود را تامین کنند.

محمودی کوهی بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های ساختمانی و عمرانی در استان چهارمحال و بختیاری تعطیل شده اند و از مجموعه حدود هزار و ۸۰۰ شرکت فعال صرفاً ۴۸۰ واحد در حال فعالیت هستند که آن هم با حداقل ظرفیت مبادرت به خدمات دهی می‌کنند.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افزایش سرسام آور قیمت بتن، شن ماسه و تاسیسات مورد نیاز در صنعت ساختمان سبب شده تا اندک شرکت‌های فعال هم نتوانند پروژه‌های خود را در موعد مقرر به پایان برسانند.

وی گفت: بخشی از شرکت‌های فعال ساختمانی که در گذشته حتی در سال‌های ۹۰ و یا ۹۲ پروژه‌هایی را تحویل گرفته‌اند همچنان چشم انتظار نقد شدن اسناد خزانه هستند که این امر مشکلات شدیدی را برای تامین نقدینگی این شرکت‌ها ایجاد کرده است.

کد خبر: ۲۶۰٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha