۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
پرداخت تسهیلات بانکی به سینماداران از ۱۰ شهریور ماه
سازمان سینمایی اعلام کرد

پرداخت تسهیلات بانکی به سینماداران از ۱۰ شهریور ماه

سازمان سینمایی اعلام کرد: سینماداران بدهکار برای دریافت تسهیلات بانکی می‌توانند از دوشنبه ۱۰ تا ۲۰ شهریور برای ارائه تقاضا و مدارک (تصویر پروانه فعالیت سینما و وثایق) و صدور معرفی نامه به صندوق اعتباری هنر مراجعه کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، دوازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما برگزار شد و پیرو مصوبه جلسه یازدهم کارگروه مبنی بر اختصاص درآمد فروش فیلم‌ها به سالن‌های سینما و پرداخت معادل فروش خالص آنان به شرکت پخش، مقرر شد با توجه به نیم بها شدن قیمت بلیت، طی ماه‌های مرداد، شهریور و مهر این میزان برای سینما و شرکت پخش به قیمت بلیت تمام بها برای فیلم‌های ایرانی نمایش اول در نظر گرفته شود و ما به التفاوت به صورت حمایت از سوی سازمان سینمایی به شرکت‌های پخش و سینماها در پایان نمایش هر فیلم پرداخت شود.

همچنین سینماداران بدهکار برای دریافت تسهیلات بانکی به منظور تادیه بدهی اکران ۹۸ به دفاتر پخش می‌توانند از روز ۲شنبه ۱۰ شهریور الی ۲۰ شهریور برای ارائه تقاضا و مدارک (تصویر پروانه فعالیت سینما و وثایق) و صدور معرفی نامه به صندوق اعتباری هنر مراجعه کنند. این زمان قابل تمدید نخواهد بود.

فهرست بدهی سینماها دوشنبه منتشر خواهد شد.

به سینماهای غیردولتی که در مرداد فعال بوده اند به ازای هر سالن روزانه ۱۰ میلیون تومان بلاعوض داده می‌شود. این مبلغ به سالن‌هایی تعلق می‌گیرد که روزانه حداقل ۳ نوبت فیلم ایرانی نمایش داده باشند.

چنانچه این سینماها قبلا وام قرض الحسنه از صندوق اعتباری هنر دریافت کرده باشند، این مبلغ از میزان بدهکاری آنان کسر می‌شود.

در این جلسه گزارشی از پیگیری و اجرای مصوبات جلسات گذشته کارگروه ارائه و با نظر مثبت شورای صنفی نمایش بر ادامه نیم بهاء بودن بلیت سینماها تاکید شد.

جلسه دوازدهم کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما با حضور حسین انتظامی، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد، رمضانعلی حیدری خلیلی، محمد رحمتی، سید حسین سیدزاده، غلامرضا موسوی، مرتضی شایسته، رضا سعیدی پور و مسعود نجفی برگزار شد.

کد خبر: ۳۸٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha