۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
مشکلات خط آهن «کرمان- تهران» رفع می شود/ لزوم افزایش منابع بانکی
استاندار کرمان:

مشکلات خط آهن «کرمان- تهران» رفع می شود/ لزوم افزایش منابع بانکی

کرمان- استاندار کرمان با اشاره به مشکلات خط آهن «کرمان- تهران» گفت: از سال گذشته عملیات اصلاح این خط آغاز شده و از ۲۵ کیلومتر این مسیر ۸ کیلومتر به بهره برداری رسیده و مابقی در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد فدایی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: ۳۷۷ پروژه دولتی با اعتبار هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان طی هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

وی تعداد پروژه هایی که طی هفته دولت سال گذشته افتتاح شد را ۵۳۱ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده و در طول یک سال گذشته فعالیت خوبی در استان انجام شده است.

فدایی از شرکت برق منطقه ای به عنوان یکی از دستگاه های پرتلاش در زمینه اجرای پروژه ها به ویژه در جوب استان کرمان نام برد و افزود: برق منطقه ای دو پست در جیرفت و کهنوج با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسانده که تاثیر بسزایی در حل مشکلات افت نوسانات و فشار شبکه دارد.

استاندار کرمان در خصوص بخش مسکن اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طی یک سال گذشته در استان کرمان به بهره برداری رسیده است که بخشی از این واحدها مربوط به باقیمانده پنج هزار واحد مسکونی محرومان (مصوبه سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به جنوب کرمان) است.

وی گفت: ۳۱۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری مربوط به این واحدهای مسکونی است که ۲۵۰ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات ارزان قیمت تامین شده است.

مشکلات خط آهن «کرمان- تهران» رفع می شود
فدایی با اشاره به مشکلات خط آهن «کرمان- تهران» در منطقه سیریز اظهار کرد: از سال گذشته اصلاح این خط آغاز شده و از ۲۵ کیلومتر این مسیر ۸ کیلومتر در هفته دولت به بهره برداری رسیده و مابقی در دست اجراست.

وی هزینه صرف شده برای این پروژه را ۳۰ میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: رفع مشکلات خط ریلی از سیریز تا ایستگاه بعدی هم در دستور کار قرار دارد.

استاندار کرمان بیان کرد: پروژه مهم دیگری که در هفته دولت به بهره برداری می رسد مربوط به تجهیز شهرها و مسیرها به سامانه پایش تصویری است. این سامانه برای ترافیک و امنیت به ویژه در بحث سرقت به عنف کارایی دارد. چندین سامانه در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد و تلاش برای تکمیل آن در حال انجام است.

به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی ۹۰ پروژه جدید  با ۹۴۱ میلیارد تومان اعتبار آغاز می شود، میزان سرمایه گذاری پروژه های جدید نسبت به سال گذشته سه برابر رشد دارد

آغاز ۹۰ پروژه جدید در استان کرمان
وی گفت: به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی ۹۰ پروژه جدید  با ۹۴۱ میلیارد تومان اعتبار آغاز می شود، میزان سرمایه گذاری پروژه های جدید نسبت به سال گذشته سه برابر رشد دارد.

فدایی از اجرای تقاطع غیرهمسطح در محدوده باغ شاهزاده ماهان با ۸ میلیارد تومان اعتبار طی هفته دولت خبر داد و افزود: همچنین پست برق در منوجان، خط نودژ – منوجان در این هفته مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی مجموع سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی در پروژه های هفته دولت را ۸ هزار میلیارد تومان ذکر و اظهار کرد: از این میزان ۷ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و معدن با اشتغال مستقیم ۳ هزار و ۵۵۵ نفر، ۱۵۰ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی با اشتغال ۹۴۴ نفر، ۲۳ میلیارد تومان مربوط به بخش گردشگری با اشتغال ۹۶ نفر و ۱۴۹ میلیارد تومان مربوط به بخش تولید انرژی با ۷۵ اشتغال است.

استاندار کرمان با انتقاد از عقب ماندگی شدید استان کرمان در بحث گردشگری گفت: میراث فرهنگی باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشد و زمینه برای ورود سرمایه گذران به استان فراهم شود.

فدایی هزینه ایجاد هر شغل در بخش صنعت و معدن را دو میلیارد تومان و در بخش گردشگری ۲۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون تمرکز بر روی حوزه معدن بوده و اکثر سرمایه گذاری ها در شهرستان هایی نظیر سیرجان، رفسنجان، شهربابک و کرمان انجام شده است.

اقتصاد جنوب کرمان از کشاورزی به معدن هدایت می شود
وی با اعلام اینکه شرکت های معدنی باید منافع خود را در سایر نقاط استان هم هزینه کنند، افزود: اقداماتی در این خصوص در حال انجام است به گونه ای که قرار است اکتشافات یک معدن عنبرآباد توسط شرکت مس سرچشمه انجام شود. با این اقدام اقتصاد جنوب استان کرمان کرمان از کشاورزی صرف خارج شده و به منطقه ای معدنی تبدیل می شود.

فدایی با اشاره به اینکه کرمان در اکتشافات معادن عقب است، گفت: طی یک الی دو سال گذشته بحث توسعه اکتشافات مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار کرمان از افتتاح پروژه تولید کنسانتره کرومیت در منوجان طی روز گذشته خبر داد و افزود: سرمایه گذاری برای این پروژه توسط دو جوان رفسنجانی در منطقه ای دور افتاده و محروم انجام شده است که باید این قبیل اقدامات گسترش پیدا کند.

کارخانه تولید کاتد مس در جنوب کرمان آماده بهره برداری
وی با اشاره به فعال شدن بخش معدن در جنوب استان کرمان گفت: کارخانه تولید کاتد مس در جنوب کرمان آماده بهره برداری است.

فدایی در خصوص مباحث بانکی هم گفت عنوان کرد: بحث های بانکی یکی از موضوعات بسیار مهم است؛ بانک ها یکسری ماموریت ها و قوانین و مقرراتی دارند؛ ما به دنبال افزایش منابع و مصارف در استان کرمان هستیم.

پایان تیرماه امسال منابع بانکی استان به ۴۵ میلیارد تومان و مصارف ۳۹ هزار میلیارد تومان (نسبت منابع به مصارف ۸۵ درصد) رسید

وی افزایش مصارف نسبت به منابع را بسیار مهم  دانست و ادامه داد: قسمت عمده منابع بانکی مربوط به پولی است که مردم در بانک ها می گذارند و مصارف هم شامل تسهیلات می شود.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت اینکه منابع بانکی از کجا تامین می شود، افزود: بانک ها با توجه به اینکه منابعشان از مردم تامین می شود در زمینه پرداخت تسهیلات ملاحظاتی دارند چرا که معتقدند باید تسهیلات به گونه ای پرداخت شود که مطمئن باشند به بانک برمی گردد.

وی منابع بانکی در سال ۹۶ را ۲۳ هزار میلیارد تومان و مصارف را ۱۵ هزار میلیارد (نسبت مصارف به منابع را ۶۵ درصد) ذکر کرد و گفت: پایان تیرماه امسال منابع بانکی استان به ۴۵ میلیارد تومان و مصارف ۳۹ هزار میلیارد تومان (نسبت منابع به مصارف ۸۵ درصد) رسید. بر اساس این آمار منابع بانکی استان دو برابر و مصارف به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

فدایی با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش منابع بانکی هستیم، بیان کرد: بخشی از افزایش منابع بانکی استان مربوط به انتقال حساب های شرکت های بزرگ به استان کرمان است که البته این انتقال حساب ها به صورت کامل و ۱۰۰ درصد انجام نشده و باید تلاش کنیم این حساب ها بیشتر شود.

کد خبر: ۳۸٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha