۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
سازمان ایمیدرو می‌تواند قطب علم و فناوری حوزه معادن و صنایع معدنی کشور شود
معاون رئیس جمهور مطرح کرد

سازمان ایمیدرو می‌تواند قطب علم و فناوری حوزه معادن و صنایع معدنی کشور شود

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک، گفت: یکی از اصول اساسی پژوهش این است که تکنولوژی خریدنی نیست و حتما باید آن را یاد بگیریم.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سورنا ستاری، اظهار کرد: خوشحالم که امروز طرح پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به نتیجه لازم رسیده است و البته از این به بعد باید بخش خصوصی پیشقدم شود و با سرمایه‌گذاری به توسعه موضوع کمک نماید.

وی ادامه داد: عناصر نادر خاکی و هم چنین عناصر استراتژیک دارای ارزش افزوده بسیار بالایی هستند؛ وقتی که قدرت دانش روی مواد اولیه می‌نشیند می تواند ارزش آنها را ارتقاء ببخشد.

ستاری تصریح کرد: ما نباید سنگ خام بفروشیم، این هنر نیست و همچنین نباید کشور را با خام فروشی نفت اداره کنیم آن هم کشوری که دارای نیروی انسانی زبده است و در شاخص‌های عمومی نیروی انسانی رتبه های دوم و سوم دنیا را به خود اختصاص داده است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مذاکراتی که با رضا رحمانی، وزیر صنعت معدن و تجارت و همچنین استاندار البرز داشتیم قرار بر این شد که شهرک صنعتی کاوش به عنوان قطب علمی و فناوری کشور در دستور کار قرار گیرد و در همین راستا با همکاری یکدیگر زیرساخت‌های لازم را در این شهرک ایجاد کنیم.

ستاری گفت: استان البرز قطب بیوتکنولوژی کشور است و بزرگ‌ترین واحدهای های صنعتی این حوزه در سطح منطقه و حتی آسیا در این استان مستقر هستند و ما بالای 24 نوع داروی بیوتکنولوژی را فقط در این استان تولید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) می تواند قطب توسعه علم و فناوری در حوزه معادن و صنایع معدنی در این منطقه باشد و این مرکز می‌تواند به عنوان شتاب دهنده، شرکت های دانش بنیان و استارت آپی را مورد حمایت قرار دهد.

ستاری تاکید کرد: با سرمایه‌گذاری دولت، محصول پژوهشی خوب به دست نمی آید، ضرورت دارد بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری کند تا ما به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۳٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha