۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
مدیران دولتی باید به حوزه تولید و اشتغال نگاه ویژه‌ای داشته باشند
رئیس اتاق بازرگانی قم:

مدیران دولتی باید به حوزه تولید و اشتغال نگاه ویژه‌ای داشته باشند

قم - خاکی، رئیس اتاق بازرگانی قم از افزایش قابل توجه مراجعات فعالان اقتصادی در حوزه‌های مالیات و مباحث بانکی خبر داد و گفت: مدیران دولتی باید به حوزه تولید و اشتغال نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، ابوالفضل خاکی در شانزدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم که ظهر چهارشنبه با حضور اعضا در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی قم تشکیل شد، با اشاره به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در رابطه با مباحث مالیاتی، بیمه‌ای و همچنین مشکلات مربوط به بانک مرکزی در رابطه با بازگشت ارز، گفت: امروز سازمان تأمین اجتماعی استان همکاری خوبی را با فعالان اقتصادی دارد لذا از فعالین اقتصادی خواست تا با مراجعه به این سازمان جهت تقسیط و یا پرداخت بدهی خود با شرایط مطلوب اقدام نمایند.

وی در خصوص مباحث مالیاتی، بزرگ‌ترین مشکل امروز فعالان اقتصادی را موضوع ماده ۱۶۹ مکرر و همچنین اجرای سخت‌گیرانه قوانین مالیاتی بر تولید کنندگان دانست و خواستار مکاتبات محرمانه بین اتاق بازرگانی و سازمان امور مالیاتی در خصوص مشکلات مؤدیان مالیاتی و روش سخت‌گیرانه آن‌ها شد.

رئیس اتاق بازرگانی قم اظهار کرد: مقرر شد چنانچه در زمان مناسب اقدامات اصلاحی در روند تصمیم‌گیری ممیزان مالیاتی و یا مدیران سازمان مزبور صورت نگیرد اقدامات جدیدی و نشست با مسئولان فرادست صورت پذیرد.

خاکی در مورد صدور و تمدید کارت بازرگانی نیز گفت: در حال حاضر به دلیل تغییر رویکرد سامانه هوشمند قبلی فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی متوقف و متقاضیان به سامانه جامع توسعه تجارت راهنمایی شده‌اند اما در این سامانه نیز با توجه به ناکارآمد بودن، موجبات عدم رضایت فعالان اقتصادی و متقاضیان کارت را فراهم نموده است.

وی همچنین خواستار پیگیری به صورت مکاتبه و شفاهی با اتاق ایران و سایر اتاق‌ها و ارائه نظرات جهت حل هر چه سریع‌تر مسئله شد.

 گفتنی است در این جلسه از سوی اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی موضوع رسیدگی پرونده ورود موقت در فرآیند بانک مرکزی و حضور یک نماینده از اتاق ایران در این جلسات مطرح شد و عدم برخورد فعال این نماینده در این جلسات مورد نقد قرار گرفت؛ در همین راستا رئیس اتاق بازرگانی قم اظهار داشت موضوع را به صورت کتبی و شفاهی از اتاق ایران پیگیری خواهد نمود.

خاکی اظهار کرد: امروز مراجعات جهت رسیدگی به پرونده‌های واحدهای تولیدی در ادارات دولتی به اتاق بازرگانی قم قابل توجه است و این نشان می‌دهد بخش تولید در حوزه‌های مختلف ضمن تحمل فشار تحریم‌ها در شرایط کنونی برای حل مسائل داخلی نیز با چالش‌های جدی روبرو است.

رئیس اتاق بازرگانی قم در پایان تأکید کرد: امیدواریم مدیران دولتی به حوزه تولید و اشتغال نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر: ۳۸٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha