۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
رونمایی از نخستین شبکه اجتماعی کشاورزی ایران
با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام شد

رونمایی از نخستین شبکه اجتماعی کشاورزی ایران

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از معضلات بخش کشاورزی، نبود ارتباط پیوسته با بهره برداران است که با راه اندازی شبکه اجتماعی کشاورزی ایران، این معضل تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان این وزارتخانه، از نخستین شبکه اجتماعی کشاورزی ایران (تاک) رونمایی شد.

کاظم خاوازی در این جلسه گفت: یکی از معضلات بخش کشاورزی، نبود ارتباط پیوسته با بهره برداران است که با راه اندازی این شبکه، این معضل تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

وی افزود: این اقدام در راستای تکمیل پیوستگی ارتباطات است تا بهره برداران از اطلاعات مختلف مربوط به حوزه کشاورزی مطلع شوند.

خاوازی گفت: از طریق این شبکه، کشاورزان به قیمت‌های روز بازار دسترسی پیدا می‌کنند و همچنین از نزدیک‌ترین مکان‌های عرضه نهاده‌های کشاورزی باخبر می‌شوند و به واحدهای فنی و مشاوره‌ای دسترسی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین بحث انتقال دانش از طریق این اپلیکیشن صورت می‌پذیرد و کشاورزان می‌توانند به آخرین یافته‌های کشاورزی دسترسی داشته باشند از سوی دیگر از طریق این سامانه، کشاورزان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی بگذارند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این شبکه اجتماعی یک پیام رسان تمام عیار بر پایه شبکه اینترنت داخلی و درگاهی برای ارتباط میان کشاورزان است.

وی افزود: از طریق این پیام رسان، محققان، مروجان، بازرگانان و تامین کنندگان به هم متصل می‌شوند و ارتباط میان آن‌ها تسهیل می‌شود.

خاوازی اضافه کرد: یکی دیگر از قابلیت‌های این شبکه، امکان تماس تصویری و صوتی، ایجاد کانال‌های تخصصی و ایجاد کانال‌های رسمی بخش کشاورزی است ضمن اینکه

گفتنی است؛ صندوق بیمه کشاورزی، سازمان نظام مهندسی، پنجره واحد الکترونیک، توصیه‌های هواشناسی، سرویس هشدار مخاطرات کشاورزی، در شبکه اجتماعی کشاورزی ایران (تاک) موجود است.

همچنین لینک پخش زنده برنامه‌های کشاورزی در شبکه دیده شده است. مکان یابی خدمات کشاورزی همچنین دریافت برخی مجوزها از طریق این سامانه برای کشاورزان میسر است.

این دستاورد اثربخشی در مسیر ارتقا دانش بخش کشاورزی و افزایش تولید و تسهیل فرآیندهای بهره برداران بخش کشاورزی است.

کد خبر: ۳۸٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha