۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱
با جارو هم می توان پول پارو کرد!
۶۰ ایده سودآور در صنعت کشاورزی (بخش دوم)

با جارو هم می توان پول پارو کرد!

صنعت کشاورزی جهان به قدری گسترده است و جای مانور دارد که با داشتن یک دانش نسبی و سرمایه گذاری متوسط می توان از طریق تولید و بسته بندی آرد، کشت جارو، فرآوری انواع آجیل و راه اندازی پرتال خرید الکترونیکی برای عرضه محصولات و کالاهای کشاورزی درآمدزایی کرد.

بازار؛ گروه کشاورزی: در بخش ابتدایی ۶۰ ایده برتر و سود آور کشاورزی  عنوان شد که برای راه اندازی کسب و کارها  المان های مختلفی همچون «سرمایه، زمین، صبور بودن، فضای مناسب، آگاهی و دانش» مورد نیاز است. در ادامه این گزارش  ۲۰ ایده درآمد زا ارائه می شود که کارآفرینان علاقمند می توانند در این زمینه ها سرمایه گذاری کنند و کسب و کار خود را داشته باشند.

۲۱. تولید سموم دفع آفات گیاهی
سموم دفع آفات گیاهی یکی از سودآورترین ایده های تجاری کشاورزی است و درواقع یک محصول ضروری و اجباری برای کشاورزی ارگانیک است. خوب است بدانید که تقاضا برای این محصول به شدت در حال افزایش یافتن است.

۲۲.کشت و تولید جارو
فرآیند فنی تولید جارو بسیار ساده است و با برنامه ریزی مناسب و سرمایه گذاری متوسط ‌ می توان پروژه را آغاز کرد. جاروها قرنها است که برای جارو کردن گرد و غبار، خانه ها و محل های کار استفاده می شود بنابراین می تواند کسب و کاری دائمی و سودآور باشد.

۲۳.  تولید سبد برای بسته بندی میوه و دیگر محصولات کشاورزی
برای شروع یک تجارت بافندگی سبد، فرد نیاز به برنامه ریزی متفکرانه و داشتن یک ذهنیت خلاق و بالای دارد، به عبارت دیگر فرد کارآفرین باید دارای استعداد طراحی باشد. با استفاده از طیف گسترده ای از مواد اولیه، یک کارآفرین می تواند تجارت سفارشی بافی را از محل خانه با سرمایه گذاری متوسط ‌شروع کند.

۲۴.  تجارت آسیاب آرد
با توجه به اینکه تجارت تولید آرد زمینه های متنوعی دارد، یک کارآفرین می تواند کسب و کار خود را با یک برنامه کاری مناسب شروع کند. بنابراین ایجاد محصول تجاری خود شما در این تجارت بسیار سودآور است.

 .۲۵ تولید آب میوه
مشاغل تولید آب میوه دارای فرصت بازار بزرگی است. مهمترین مساله این است که فرایند تولید آنقدر پیچیده نیست و می توان بر اساس مقیاس کوچک کسب و کار خود را آغاز کرد.

۲۶. فرآوری بادام زمینی (بو دادن بادام زمینی)
یک کارآفرین با داشتن اعتماد به منبع اولیه یعنی بادام زمینی مرغوب، می تواند این کار را با سرمایه گذاری متوسط ‌انجام دهد. بادام زمینی بوداده از پتانسیل بسیار خوبی در بازار در سطح جهان برخوردار است.

۲۷. فرآوری بادام هندی
آجیل بادام هندی فرآوری شده محصولی با دوام و دارای پتانسیل بازار عظیمی در صنعت جهانی آجیل است. یک کارآفرین می تواند این سرمایه گذاری را در مقیاس کوچک و به صورت نیمه اتوماتیک انجام دهد.بدیهی است این صنعت  در کشور ما  نیست اما آجیل های متنوعی داریم که قابلیت فرآوری دارند.

۲۸. تجارت بلدرچین و تخم بلدرچین
پرورش بلدرچین تجاری درواقع در حیطه تولید گوشت این پرنده و تخم آن است و بسیار نیز سودآور می باشد. جالب است بدانید در حال حاضر بلدرچین در جهان نقش مهمی در تحقق مطالبات روزانه غذای خانواده ها دارد و برای پرورش دهندگان نیز منبع درآمد بسیار موفقی است.

۲۹. مزرعه میگو
پرورش میگو درواقع شغل آبزی پروری است که در محیط آب شیرین انجام می شود و محصل تولید شده برای مصرف انسان است. گفتنی است تقاضا برای این محصول نیز در سطح جهان در حال افزایش است.

۳۰. توت فرنگی
توت فرنگی میوه ای سالم و خوشمزه است و می توانید این میوه را در حیاط خلوت خود پرورش دهید. کشت توت فرنگی حتی در یک قطعه کوچک زمین هم سودآور است و به عبارتی حاشیه سودآوری بالایی دارد.

۳۱. پرورش ماهی های انگشتی و صدفی
پرورش ماهی های صدفی تجارت سودآوری است که به خصوص با فروش بچه ماهی های پرورش داده شده می تواند درآمد بالایی ایجاد کرد. در واقع پرورش بچه ماهی یا همان لاروها برای برای حمایت از صنعت آبزی پروری کار پرسودی است.

۳۲. مرغداری
با داشتن یک زمین کافی به عنوان یک کارآفرین می توانید فعالیت خود را در زمینه تولید مرغ شروع کنید. در بین گونه های مختلف دامی، مرغداری از منابع قدرتمند برای تولید گوشت است. خرید تأسیسات اصلی مورد نیاز برای راه اندازی یک محیط مرغداری نیاز به سرمایه گذاری  متوسطی دارد.

۳۳. کشت و فرآوری سویا
برای تولید شیر، آرد سویا، سس سویا، روغن سویا  و غیره، فرآوری لوبیای سویا به صورت تجاری، از جمله ایده های تجاری کشاورزی بسیار سودآور است که با سرمایه گذاری متوسط ‌شروع می شود. بنابراین اگر زمین خالی کوچکی دارید، کار کشاورزی سویا برای شروع کار سودآور است.

۳۴. فرآوری ادویه
افزایش تقاضای جهانی اخیراً باعث تقویت صنعت ادویه شده است. درواقع ادویه فرآوری شده با کیفیت خوب تقاضای بسیار خوبی دارد. روشهای فرآوری و بسته بندی ادویه چندان پیچیده نیست و از سوی دیگر حاشیه سود تجارت فرآوری ادویه نیز بسیار رضایت بخش است.

۳۵. کشت سبزیجات
پرورش سبزیجات یکی از ایده های سودآور کشاورزی است. با داشتن زمین کافی، کارآفرین می تواند با داشتن بذر و کود با کیفیت، اقدام به راه اندازی یک کسب و کار  خوب کشاورزی در زمینه تولید سبزیجات کند.

۳۶. کشت چای سبز
تجارت چای در حال رشد و دارای پتانسیل زیادی است و تقاضا برای است محصول در سطح جهان در حال افزایش است. گیاه چای به طور معمول در خاکهای اسیدی و مناطقی با بارندگی شدید (حدود ۴۰ اینچ در سال) بهترین حالت را دارند، اگرچه گیاه چای می تواند در هر نقطه از سطح دریا تا ارتفاعاتی به اندازه ۱.۳ مایل از سطح دریا رشد کند.

۳۷. پورتال خرید الکترونیکی بقالی
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی پرطرفدارترین تجارت در پدیده های اخیر است. این فرصت تجاری مبتنی بر فناوری، تنها نیاز به برنامه ریزی مناسب و یک استراتژی بازاریابی قوی برای شروع دارد.

۳۸.تولید دان مرغ
تولید دان مرغ یکی از کسب و کارهای پردرآمد است که در حال حاضر نیز به صورت سنتی توسط برخی کشاورزان تولید می شود. با این وجود می توان با استفاده از فناوری ها و دستگاه های مجهز در یک فضای اختصاصی این کا را انجام داد.

۳۹. زراعت گل مریم
روش علمی کشت گل مریم باعث شده است که این کسب و کار تبدیل به یک تجارت موفق شود. گفتنی است گل مریم گیاهی است چندساله با گل‌های سفید رنگ و خوشبو که عصارهٔ آن به طور گسترده ای در صنعت آرایشی بهداشتی، عطر سازی، روغن گیری و تولید یکسری داروها استفاده می شود. گل مریم این قابلیت را دارد که در هر هکتار ۸۰۰ کیلوگرم بار بدهد.

۴۰. کشت کاکتوس
کاکتوس مطلوبترین مورد به عنوان یک گیاه دکوری است. همچنین گل کاکتوس برای باغهای عریض ایده آل است، به طوری که  بسیاری از این گیاهان می توانند در کنار هم همزیستی داشته باشند. بنابراین  ایجاد و فروش مجموعه ای از کاکتوس ها برای شروع کار بسیار سودآور و با ارزش است و از سوی دیگر کارآفرین می تواند این کار با سرمایه کم و در محل زندگی خود شروع کند.

ادامه دارد...

کد خبر: ۳۸٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha