۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
مشاهده سفرهای ناوگان حمل و نقل عمومی با سامانه راهداری
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

مشاهده سفرهای ناوگان حمل و نقل عمومی با سامانه راهداری

مهران قربانی درباره طرح‌های سازمان راهداری در نوروز گفت: با هدف تأمین امنیت و ایمنی سفر سه طرح ضربتی تا پیش از تعطیلات نوروزاز سوی  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش بازار، مهران قربانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه با وجود چند حادثه در ماه‌های اخیر، حمل و نقل عمومی هنوز هم در مقایسه با خودروی شخصی ضریب ایمنی بیش‌تری دارد، گفت: با هدف تأمین امنیت و ایمنی سفر سه طرح ضربتی تا پیش از تعطیلات نوروزاز سوی  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در کشور اجرا می شود.

قربانی بیان کرد: در طرح نخست که بر اساس قانون تجارت اجرا می‌شود، همه شرکت‌های حمل و نقل مکلف شدند مراکز مانیتورینگ عملیات حمل و نقل رانندگان خود را ایجاد کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: بر اساس قانون تجارت، متصدی حمل، مسئولیت حمل ایمنی بار و مسافر را نیز بر عهده دارد و بر همین اساس، شرکت‌های حمل و نقل باید به‌وسیله نصب سامانه‌های هوشمند کنترلی، رفتارهای راننده را از بدو سفر تا پایان، کنترل و پایش کنند.

وی ادامه داد: دستورالعمل این کار تهیه و به همه شرکت‌ها ابلاغ شده است و همه شرکت‌ها به‌تدریج و تا پیش از تعطیلات نوروز این مراکز مانیتورینگ را در شرکت‌های خود ایجاد خواهند کرد.

قربانی گفت: در اقدامی دیگر که با هدف ارتقای امنیت مسافران انجام می‌شود، والدین یا خانواده مسافران می‌توانند (از دهه فجر امسال) با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نشانی www.۱۴۱.ir   و وارد کردن اطلاعات شامل پلاک اتوبوس و سریال صورت وضعیت مندرج در بلیت اتوبوس، به‌صورت لحظه‌ای و دقیق از آخرین وضعیت سفر مطلع شوند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری افزود :همه مسافران می‌توانند از طریق سامانه ۱۴۱، حین یا بعد از سفر مستندات خود را در مورد وضعیت سفر خود اعم از ایمنی و مشکلات احتمالی ارسال کنند که این اطلاعات نیز بلافاصله و به فوریت از طریق مرکز ۱۴۱ برای رسیدگی فوری (حسب مورد) به کمیسیون‌های ماده ۱۱ یا ۱۲ ارسال می‌شود و در صورت اثبات، برخورد لازم با متخلف یعنی راننده یا شرکت حمل و نقلی انجام خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، قربانی در پایان گفت: این سامانه نیز همزمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید و امیدواریم با مجموعه این اقدامات، وضعیت ایمنی بهتری نسبت به گذشته در سفرهای هموطنان با ناوگان حمل و نقل عمومی کشور رقم بخورد.

کد خبر: ۳٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha