۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
برقراری پرواز «هما» به مادرید از ۱۲ شهریور ماه

برقراری پرواز «هما» به مادرید از ۱۲ شهریور ماه

پروازهای برنامه‌ای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه مادرید اسپانیا، از ۱۲ شهریور ماه برقرار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، روابط عمومی هما اعلام کرد: در پی هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری ایران و اسپانیا برای برقراری پرواز برنامه‌ای بین دو کشور، نخستین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقصد فرودگاه مادرید در روز چهارشنبه ۱۲ شهریور برابر ۲ سپتامبر با هواپیمای ایرباس انجام می‌شود.

این پرواز در روزهای چهارشنبه هر هفته، با پرواز شماره ۷۳۱ در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه بامداد، فرودگاه امام خمینی را ترک و در ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه مادرید به زمین می‌نشیند.

بازگشت این پرواز در همان روز، با پرواز شماره ۷۳۰ در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه مادرید پرواز و در ساعت ۲۳ و ۵۰ دقیقه وارد فرودگاه امام خمینی می‌شود.

هموطنان برای خرید بلیت این پرواز می‌توانند به سایت https://ebooking.iranair.com مراجعه و یا با دفتر فروش تلفنی هما به شماره تلفن ۴۶۶۲۱۸۸۸ تماس حاصل نمایند.

همچنین براساس اطلاعیه صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشور اسپانیا، مسافران با مدارک ذیل می‌توانند به این کشور مسافرت کنند:

- دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا و کشورهای ایسلند، نروژ، سوئیس، انگلیس، کانادا واسترالیا

- افراد دارای اقامت اتحادیه اروپا و کشورهای ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس

- داشتن بلیت تایید شده هواپیما، قطار یا اتوبوس در ادامه مسیر به کشور صادر کننده کارت اقامت به صورت ترانزیت الزامی است.

- ویزاهای کاری، اقامتی، دانشجویی و خانوادگی تایپ D اسپانیا، ویزای تایپ C Estancia اسپانیا به همراه کارت اقامت منقضی شده خارج از محدوده هشدار، مسافران به‌صورت ترانزیت و دیپلمات‌ها، پرسنل بخش‌های کنسولی و سازمان‌های بین‌المللی و اعضای سازمان‌های بشردوستانه که در حال انجام وظایف خود باشند.

- اجازه‌های موقت یا دائم اقامتی و کاری، اجازه‌های اقامت تحصیلی و کارت‌های اقامتی مربوطه، کارت‌های اقامتی تحت عنوان عضو خانوادگی تبعه اروپایی و کارت‌های اقامت ۵ ساله (اقامت دائم) که اعتبار آن‌ها طی مدت زمان وضعیت هشدار و حتی ۹۰ روز تقویمی پیش از آغاز وضعیت هشدار به پایان رسیده باشد، به صورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا ۶ ماه پس از پایان وضعیت هشدار (۱۴ مارس تا ۲۱ ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی) معتبر است.

براساس این اطلاعیه، مسافران با ویزای تایپ C (توریستی) تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نیستند.
مسافران قبل از پرواز باید به نشانی www.spth.gob.es مراجعه کرده و فرم پزشکی موجود را تکمیل نموده و کپی آن را به همراه داشته باشند.

براساس اطلاعیه ارسال شده، مسافران صرفاً می‌توانند فقط یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی به عنوان بار همراه داخل کابین داشته باشند و ورود بارهای بزرگتر از این حجم به داخل کابین ممنوع است و استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

گفتنی است در حال حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه امام خمینی به صورت برنامه‌ای، به فرودگاه‌های وین، آمستردام، پاریس، میلان، منچسترو لندن پرواز می‌کند.

کد خبر: ۳۸٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha