۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
رویکرد منطقه آزاد انزلی صادرات محوری شده است
استاندار گیلان:

رویکرد منطقه آزاد انزلی صادرات محوری شده است

انزلی- استاندار گیلان گفت: طی سال های اخیر منطقه آزاد انزلی رویکرد افزایش تولیدات صادرات محور را دنبال کرده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در حاشیه بهره برداری از پروژه‌های هفته دولت در منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی مهمترین مؤلفه برای حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی بویژه در جهت افزایش ظرفیت تولید استان است از این‌رو در توسعه گیلان و نیز رونق تولید در بخش‌های مختلف و اشتغال، نقش مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی طی سال‌های اخیر رویکرد افزایش تولیدات صادرات‌محور را دنبال کرده، به افتتاح یک هزار و ۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در استان و سهم قابل توجه بخش خصوصی و تعاونی به میزان یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان در پروژه‌های هفته دولت امسال اشاره و اضافه کرد: این مهم با حمایت دولت و مشارکت بانک‌های عامل در استان محقق شد.

استاندار گیلان بخش خصوصی را مهم‌ترین عامل در تأمین اشتغال و افزایش ظرفیت تولید در کشور دانست و افزود: دولت در راستای تسهیل صدور مجوزهای قانونی و حوزه تأمین مالی، نگاه حمایتی به بخش خصوصی دارد و طی سال‌های اخیر؛ شماری از واحدهای تولیدی با چالش‌هایی در جهت تحقق تولید اسمی مواجه بودند که امروز، تعدادی از آنها توانسته اند با رفع مشکل یادشده، به چرخه فعالیت بازگردند.

زارع یکی از پروژه‌های امروز که در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری رسید را نمونه‌ای از واحدهای راکد در تملک بانک‌های عامل معرفی کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، همان بانک با تأمین مالی پروژه موجبات فعالیت مجدد مجموعه تولیدی راکد و توسعه آن را فراهم ساخت.

وی در پایان به سیاست‌های استان در جهت رونق تولید و توسعه فضای کسب و کار اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که در سال جهش تولید، از ظرفیت‌های قانونی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی، بیشتر بهره مند شویم.

کد خبر: ۳۷٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha