۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
۳ عامل دولتی در گرانی مسکن کدامند؟ / مسکن آماده ارزان‌تر از ساخت یک واحد
رئیس کانون انبوه‌ سازان مطرح کرد

۳ عامل دولتی در گرانی مسکن کدامند؟ / مسکن آماده ارزان‌تر از ساخت یک واحد

برزگر، رئیس کانون سراسری انبوه‌ سازان کشور معتقد است که رشد خدمات مهندسی، عوارض متعدد و افزایش قیمت نهاده‌های تولید مسکن که اغلب این نهاده ها هم دولتی هستند موجب افزایش قیمت تمام شده مسکن شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: افزایش تعرفه های خدمات مهندسی، رشد ۱۰۰ درصدی قیمت نهاده های تولید مسکن و عوارض متعدد این روزها باعث شده تا سازندگان مسکن بیش از پیش از تولید مسکن خودداری کنند و میزان تولید مسکن در وضعیت ناخوشایندی قرار بگیرد. اگر چه در ماههای گذشته برخی اقدامات درخور توجهی در بخش مسکن مثل اخذ مالیات از خانه های خالی که سالها بود منتظر اجرای آن بودند توانست التهاب بخش مسکن را بکاهد.  

اما برخی عوارض متعدد در بخش مسکن مثل دریافت عوارض آب و برق، گاز و حتی عوارض شهرداری از یک سو و رشد قیمت مصالح ساختمانی از سوی دیگر می تواند تاثیر بسزایی بر بخش مسکن و تولید مسکن بگذارد. این تاثیرات اگر چه در نهایت از سوی سازندگان مسکن بر قیمت تمام شده و مصرف کننده نهایی تحمیل خواهد شد نشان می دهد که اگر دولت به فکر این بخش نباشد باید در آینده هم شاهد کاهش تولید مسکن و عقب ماندن بیشتر عرضه از تقاضا باشیم و هم شاهد رشد قیمت مسکن باشیم.

در حال حاضر وضعیت به گونه ای شده است که در قیمت هر کیلو میلگرد، بیش از چند هزار تومان حباب وجود دارد پس درخواست ما از دولت این است که با سیاست گذاری‌های درست و کنترل قیمت نهاده‌هایی مانند میلگرد، تیرآهن و حتی کاشی و سرامیک به رونق صنعت ساختمان کمک کند

کد خبر: ۳۷٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha