۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
احداث تصفیه خانه‌های کشور ۶.۵ برابر شده است
روحانی؛

احداث تصفیه خانه‌های کشور ۶.۵ برابر شده است

پاکدشت - رییس جمهور با اشاره به اینکه افتتاح بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه در استان تهران طی یک روز بسیار مهم است، گفت: احداث تصفیه خانه‌ها در کشور ۶.۵ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام حسن روحانی صبح سه شنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه پاکدشت طی سخنانی با اشاره به اینکه سال ۹۴ واحد اول تصفیه خانه هفتم تهران افتتاح شد، آن روزها نگرانی شدیدی برای تأمین آب مردم تهران داشتیم اظهار داشت: امروز بعد از دو سال شدیدترین تحریم بر مردم کشور، شاهد مقاومت جانانه مردم هستیم.

وی با بیان اینکه کسی فکر نمی‌کرد، مردم ما این قدر مقاومت کنند، خود ترامپ به رهبران اروپایی گفته بود که تا سه ماه دیگر جمهوری اسلامی در ایران وجود ندارد و همه چیز تمام می‌شود، گفت: کمتر کسی فکر می‌کرد، که دولتی که ادعای دموکراسی و حقوق بشر می‌کند، یک توافق و معاهده را زیر پا گذاشته و ظلم و ستم نسبت به یک ملت بزرگ و ۸۰ میلیون نفری را بدون حد و مرزی آغاز کند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه  دشمنان و آمریکایی‌ها سبک مغز هستند و منطقه و مردم ایران را نمی‌شناسند، افزود: آنان نمی‌دانند برای مردم ما چقدر استقلال مهم است، مردم ما آن همه خون دادند، شهید دادند و برای استقلال، مردم سالاری و حاکمیت ملی ایستادگی کردند.

روحانی اظهار داشت: امروز در آستانه انتخابات بزرگ ملی در دوم اسفند هستیم و امیدواریم همه مردم پای صندوق رأی آمده و تلاش کنند و اگر اشکالی در گوشه و کناری می‌بینیم، باید نصیحت کنیم و بگذریم و به هدف بلند خود یعنی حضور در پای صندوق آرا عمل کنیم.

وی با بیان اینکه مردم، شرکت‌ها، مهندسین، کارگران و کشاورزان اقدامات بسیار مهمی انجام دادند، افتتاح بیش از هزار میلیارد تومان پروژه در استان تهران در یک روز مهم و در شرایط سختی و تحریم و فشار مهم‌تر است، گفت: امروز مسئولیت اصلی دولت خدمت به مردم است، لذا آمار و ارقام نشان می‌دهد، خدماتی که در ۶.۵ سال دولت تدبیر و امید انجام شده حائز اهمیت است و به گفته وزیر نیرو احداث تصفیه خانه‌ها در این دولت نسبت به گذشته ۲.۶ برابر شده است، دولت در تنگنا و سختی ۳ برابر دولت‌های قبل کار کرده است، امروز هفت میلیون نفر در روستاها در این دولت تحت پوشش طرح آب آشامیدنی قرار گرفتند و تا پایان دولت سه میلیون نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند، تا مجموع به ۱۰ میلیون نفر برسد.

روحانی اضافه کرد: دشمن در سال ۹۷ و با اعمال تحریم شدید فکر می‌کرد از توسعه خبری نیست و دولت حداکثر بتواند نان مردم را تأمین کند، اما می‌بینید، در همین چهار ماه ۱۳۳ پروژه مهم آب و برق در ۲۳ استان با ارزش ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح شده است که نشان از قدرت مردم و دولت و تلاش ارزشمند دارد، البته دستگاه‌های تبلیغاتی ما قدری کم کاری دارند، ما باید برای مردم شرح دهیم که چگونه در این شرایط مردم دست به دست هم دادند.

روحانی با اشاره به سرمای زمستان گفت: در سال‌های گذشته در سرمای زمستان ناچار به قطع گاز برخی مناطق بودیم، اما امروز حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در روز مصرف می‌شود، که بیشتر از همیشه است، اما با اقداماتی که در ماه‌ها و سال‌های آینده انجام می‌شود، تولید گاز ما در روز به یک میلیارد متر مکعب می‌رسد، در دولت قبلی در زمستان ناچار به خرید گاز به ۹ برابر قیمت از یکی از کشورهای همسایه شدیم.

کد خبر: ۳٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha