۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
تولید سالانه ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی/ نگاه ویژه به تکمیل زنجیره تولید داریم
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

تولید سالانه ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی/ نگاه ویژه به تکمیل زنجیره تولید داریم

گنبدکاووس- وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه به تکمیل زنجیره تولید توجه ویژه‌ای داریم، گفت: سالانه ۱۳۰ ملیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود و تا پایان دولت تولیدات این بخش به ۱۳۲ میلیون تن می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، کاظم خاوازی پیش از ظهر سه شنبه در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های هفته دولت شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به پرکردن حلقه‌های تولیدی و توسعه زنجیره تولید بخش کشاورزی داشته‌ایم.

وی افزود: در هفت سال گذشته هزار و ۶۰۰ واحد فراوری محصولات کشاورزی در کشور راه‌اندازی شده و ظرفیت فرآوری مواد خام کشاورزی دو میلیون تن افزایش یافت.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سالانه ۱۳۰ میلیون تم محصول در بخش کشاورزی تولید می‌شود، ادامه داد: ابتدای دولت تدبیر و امید (سال ۹۲) ظرفیت تولید بخش کشاورزی ۹۷ میلیون تن بود که هم‌اکنون به ۱۳۰ تن رسیده است.

وی با این توضیح که تولیدات بخش کشاورزی تا پایان دولت به ۱۳۲ میلیون تن می‌رسد، اضافه کرد: همچنین در هفت سال گذشته تولید شیر در کشور رشد خوبی داشته و از ۸.۲ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن افزایش یافته است.

خاوازی از تولید ۴۵۰ هزار تن محصولات لبنی فرآوری شده خبر داد و تصریح کرد: نگاه و توجه ویژه به تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی داشته و از طرح‌ها و سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌کنیم.

کد خبر: ۳۷٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha