۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
۸۰۰ پروژه نیمه‌تمام در خراسان شمالی وجود دارد/ تخصیص ۸۳۰ میلیاردریال از محل اعتبارات سفر رهبری
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی:

۸۰۰ پروژه نیمه‌تمام در خراسان شمالی وجود دارد/ تخصیص ۸۳۰ میلیاردریال از محل اعتبارات سفر رهبری

بجنورد- پارسی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۸۰۰ پروژه نیمه‌تمام از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای در این استان وجود دارد.

حسن پارسی پور در گفتگو با بازار، با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور اظهار داشت: هم‌اکنون از یک‌سو با مشکل اعتبارات فروش نفت و از طرفی با افزایش قیمت تمام‌شده کالا و خدمات مواجه هستیم که و در این خصوص اختصاص اعتبارات به پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا دارای اولویت هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت اعتباری استان افزود: طی سال گذشته به‌رغم محدودیت‌های اعتباری موجود ۴۸ درصد از اعتبارات استانی اختصاص یافت و در سال جاری میزان اعتبارات استانی اختصاص‌یافته تا حال حاضر ۳۰ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی بابیان اینکه از دو سال گذشته، با توجه به شرایط خاص اقتصادی هیچ پروژه جدیدی در استان بدون مجوز کمیسیون ماده۲۳ آغاز نشده است و تنها در صورتی اجرای پروژه جدید تعریف می‌شود که ابتدا، مطالعات آن انجام‌شده و ردیف اعتباری آن مشخص‌شده باشد.

رونمایی از سند توسعه استان
پارسی پور در ادامه از رونمایی سند جهش تولید استان خراسان شمالی با حضور دکتر نوبخت به استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در سند جهش تولید استان، اجرای ۸۱ پروژه بخش خصوصی و دولتی مصوب شده، که برخی از پروژه‌های جهش تولید مربوط به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که  حداکثر تلاش برای  تحقق آن‌ها انجام خواهد شد.

وی درباره روند اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در استان گفت: در استان ۶۵ پروژه اقتصاد مقاومتی، کارشناسی و در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان  مصوب و برای بررسی و تصویب به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارسال‌شده که از این تعداد در حال حاضر ۳۰ پروژه به تائید رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی افزود: سال گذشته ۲۱ پروژه اقتصادی مقاومتی از استان معرفی‌شده و ۱۹ مورد آن به تصویب رسیده بود که انتظار داریم امسال تعداد بیشتری پروژه در حوزه‌های مختلف مصوب شود.

تخصیص ۱۹هزار میلیاردریال اعتبار سفر رهبری به استان
وی با اشاره به مصوبات سفر ریاست‌جمهور در سال گذشته به استان نیز گفت: از محل اعتبارات مصوب این سفر، یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های مصوب این سفر در سال گذشته به استان اختصاص‌یافته و در بهار امسال یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار و اخیراً نیز یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص‌یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی همچنین با اشاره به تخصیص بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان گفت: در سال جاری نیز از محل اعتبارات این سفر ۸۳۰ میلیارد ریال برای ۱۰ طرح و پروژه اختصاص‌یافته است.

کد خبر: ۳۷٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha