۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
۸۶ درصد برق پیک تابستان توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است
مدیرعامل شرکت برق حرارتی:

۸۶ درصد برق پیک تابستان توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است

طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه بیش از ۸۶ درصد برق مورد نیاز دوران پیک مصرف توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است، گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی برای اوج بار ۹۹ وارد مدار شده است.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محسن طرزطلب در سی‌ویکمین جلسه شورای معاونان شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به گذر موفق از پیک مصرف برق تابستان، گفت:‌ رکورد پیک برق تابستان امسال روز ۳۱ تیرماه با رقمی بالغ بر ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات شکسته شده که حدود ۵۰ هزار و ۸۵۳ مگاوات از این رقم توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۶ درصد برق مورد نیاز دوران پیک مصرف توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است، ادامه داد: این نیروگاه‌ها در پیک تابستان امسال با آمادگی ۹۸ درصدی در مدار تولید بودند؛ این مهم در حالی است که متوسط جهانی این رقم حدود ۹۵ درصد است.

طرزطلب با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تولید نیروگاه‌های حرارتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: از ابتدای سال تا نیمه مردادماه بیش از ۱۴۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های کشور تولید شده است که سهم نیروگاه‌های حرارتی از این رقم حدود ۱۲۷ میلیارد کیلووات ساعت بوده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی یادآور شد: سال گذشته در این بازه زمانی حدود ۱۱۴ میلیارد کیلووات ساعت در نیروگاه‌های حرارتی تولید شده بود که با تمهیدات صورت گرفته در این مدت شاهد افزایش ۱۲ میلیارد کیلووات ساعتی تولید این واحدها در سال جهش تولید بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۵۷۷ واحد تولید برق حرارتی در کشور احداث شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت نامی نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۶۷ هزار و ۷۳۵ مگاوات رسیده است که حدود ۶۷.۵ درصد از این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

طرزطلب با اشاره به تلاش بی‌وقفه ۱۱ هزار نفر از پرسنل نیروگاه‌ها برای تامین برق پایدار پیک تابستان امسال، گفت: با اقدامات صورت گرفته در این مدت بیش از یک هزار و ۶۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی برای اوج بار ۹۹ وارد مدار شده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته ‌برای پیک تابستان امسال ۱۲۰ مگاوات افزایش توان عملی نیروگاه‌ها و ۲۰۰ مگاوات رفع محدودیت‌های تولید واحدهای بخار صورت گرفته است.

کد خبر: ۳۷٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha