۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کاهش ۳۲ درصدی مصرف گاز و ۱۸ درصدی مصرف برق در مجموعه وزارت کار
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون مطرح کرد

کاهش ۳۲ درصدی مصرف گاز و ۱۸ درصدی مصرف برق در مجموعه وزارت کار

پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دراجرای پروژه بهینه سازی انرژی در ساختمان شماره (۲) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصرف گاز و برق به ترتیب ۳۲ و ۱۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کاروررفاه اجتماعی، غلامرضا پناه درآئین افتتاحیه اجرای راهکارهای بهینه سازی انرژی درساختمان شماره (۲) وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی که با حضور علی وطنی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  و کلودیو پروویداس نماینده مقیم  برنامه عمران سازمان ملل متحد درایران  برگزار شد گفت : در تمام ساختمان های  وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی این پروژه در حال اجراست.
 
وی افزود : این پروژه درساختمان شماره(۲) وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی  به عنوان آزمایشی اجرا و تمامی فرایندهای کار در این بخش به پایان رسیده است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد : این پروژه اثرات مثبت محیط زیستی، کاهش ۱۴۸ تن دی اکسید کربن، کاهش هزینه بهینه سازی انرژی و کاهش آلایندگی در محیط زیست را به دنبال دارد.  
 
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی نیزافتتاح این پروژه را مبتکرانه و نوعی کارآفرینی توصیف کرد.
 
عیسی منصوری از حمایت مالی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی در مراحل اولیه این نوع پروژه ها خبرداد و افزود : با ایجاد نظام انگیزشی می توان به بهبود این پروژه ها کمک کرد.
 
وی تصریح کرد : این نوع  طرح ها به یک نهاد مرجع برای تایید مهارت های فنی نیاز دارد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای می تواند در این زمینه ایفای نقش کند.
 
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی افزود: با توجه به اینکه شرکت های فناور برای عقد قرارداد با سازمان های خصوصی و دولتی برای بهینه سازی انرژی نیازمند تامین منابع هستند، این وزارتخانه آمادگی دارد تا در این حوزه نیز این شرکت ها را یاری رساند.
 
در ادامه، علی وطنی، مشاورمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت : پروژه های بهینه سازی انرژی در سراسرکشور باید هرچه سریع تر اجرایی شود.
 
مجری ملی پروژه «بهینه سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد : امیدوار هستم با کمک معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی طرح های مشابهی را برای تصویب به هیئت دولت ارائه کنیم.  
 
 کلودیو پروویداس، نماینده  مقیم برنامه توسعه عمران سازمان ملل در ایران نیز  از کوشش های ایران برای افزایش بهره وری در حوزه بهینه سازی انرژی  قدردانی  کرد.  
 
وی از اصحاب رسانه خواست تا در راستای فرهنگ سازی و ترغیب دیگران برای مشارکت در این طرح، اقدام کنند.
 
پروویداس گفت : در راستای اجرایی شدن این نوع  طرح ها می توانید بر روی همکاری های ما حساب کنید.
 
پروژه اصلاح سیاست ها و تحول بازار برای افزایش کارآیی انرژی در بخش ساختمان(EEEB) با هدف افزایش کارایی انرژی ساختمان های مسکونی و اداری عمومی که منجر به کاهش انتشار آلاینده های محیط زیستی خواهد شد با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شریک ملی، برنامه عمران سازمان ملل متحد(UNDP) به عنوان شریک بین‌المللی و کمک بلاعوض صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست(GEF) از آگوست سال ۲۰۱۶ میلادی شروع به کار کرده است.
 
بخش دوم این پروژه شامل اجرای پروژه‌های آزمایشی  در ساختمان های اداری -عمومی و مسکونی است. در این مولفه راهکارهای بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان اجرا می شود و نتایج حاصل از این راهکارها برای ترویج و توسعه اقدامات مشابه اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
 پروژه های آزمایشی مشتمل بر چهار بخش اصلی است آزمایش اول و سوم شامل ساختمان های اداری- عمومی و آزمایش دوم و چهارم مربوط به ساختمان‌های مسکونی است.
 
 هدف از اجرای راهکارهای بهینه سازی انرژی در پروژه های آزمایشی دستیابی به صرفه جویی انرژی به میزان ۲۰ درصد است. از این رو تعدادی از ساختمان های دولتی در سطح شهر تهران به عنوان ساختمان‌های آزمایشی برای اجرای راهکارهای بهینه سازی انرژی انتخاب شده اند ساختمان شهید بهشتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یکی از ساختمان های آزمایشی اول است که در آن آن اقدامات بهینه سازی انرژی اجرا شده است.

کد خبر: ۳۷٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha