۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
طراحی کریدور صادرات مبتنی بر وب برای بانوان
دستیار معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار خبر داد

طراحی کریدور صادرات مبتنی بر وب برای بانوان

رستم خانی، دستیار معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار از طراحی کریدور صادرت مبتنی بر وب خبر داد و گفت: در این بستر به بانوان آموزش داده می‌شود تا با تولیدات باکیفیت فروش خوب داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، فاطمه رستم خانی گفت: با وجود آن که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، اما اثرات این قشر از جامعه در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و در ۵ سال اخیر در امور سیاسی نزدیک به ۷۰ درصد است.

وی افزود: نگاه و رویکرد بانوان به دلیل مسئولیت‌های چند منظوره که در نقش مادر، همسر، فرزند و کارمند بر عهده دارند وسیع شده است. بانوان در حوزه آموزش، فرهنگ، خانواده و ورزش گام‌های بلندی برداشته‌اند، البته نگاه سیاستگذار به موضوع بانوان از برنامه سوم توسعه به بعد بسیار بالغ‌تر از پیش شده است.

دستیار معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار به گسترش فضاهای تحصیلی برای بانوان در سال‌های اخیر اشاره کرد، گفت: این امکانات سبب شد این قشر با آموزش‌های باکیفیت‌تری مواجه شوند به طوری که گوی سبقت را از آقایان ربودند و در تحصیل پیشگام شدند.

رستم خانی ادامه داد: نقش بانوان در اقتصاد بیشتر به صورت خرد و مشاغل خانگی بوده است و این قشر در خود اشتغالی و کسب و کارهای خرد فعالیت گسترده‌ای دارند.

وی درباره نقش مادری در مدیریت مصرف اقتصاد خانواده گفت: هرچه بلوغ فکری، توسعه اخلاقی و فرهنگی بانوان به دانش بیشتری مزین باشد، نقش آنها در مدیریت مصرف خانواده پر رنگ‌تر خواهد بود. بانوان به عنوان یک مادر در هدایت مصرف، کنترل، ذخیره‌سازی و پرهیز از اسراف کالاها توسط فرزندان خانواده تاثیر بسزایی دارند و همه این موارد با فرهنگ غنی از طرف مادر ترویج پیدا می‌کند.

رستم خانی اضافه کرد: زمانی که یک مادر درباره اسراف و زیاده خواهی در خانه گفتگو می‌کند، ناپسند بودن این کار را در ذهن فرزندانش نهادینه می‌کند. اگر همان بانو در جامعه مسئولیت داشته باشد می‌تواند دانش خود را در آن کسب و کار یا سازمان به کار ببندد.

این مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعی جزییات طرح توانمندسازی بانوان را تشریح کرد و گفت: بخشی از این طرح که مربوط به آموزش است توسط جهاد دانشگاهی و سازمان فنی حرفه‌ای انجام می‌شود و بخشی هم درباره صدور مجوز و موضوع دیگر نوع آموزش به افراد است که پس از تولید بتوانند کالای خود را به فروش برسانند.

رستم خانی از طراحی کریدور صادرات مبتنی بر وب خبر داد و گفت: در این بستر به بانوان گفته می‌شود چه چیزی و به چه شکلی تولید و بسته بندی کنند تا در فروش دچار زیان نشوند. این مراحل توسط وزارت کار مانتورینگ و رصد می‌شود و تمام تلاش دست‌اندرکاران این است که تولیدات این بانوان به استاندارد و کیفیت قابل برسد.

وی افزود: خوشبختانه در ۶ سال اخیر بانوان در کسب و کارهای استارت آپی هم ورود داشته‌اند، وزارت کار و معاونت فناوری رئیس جمهور به خوبی از آنها حمایت کرده‌اند که به صورت مشارکت مستقیم یا اسپانسر بوده است. همچنین برای شتاب‌دهی این استارت آپها، صدور مجوزها با سرعت بیشتری انجام می‌شود و اعتبارات و تسهیلات نیز ارائه شده است.

رستم خانی در پایان گفت: وزارت کار با ایجاد نهادهای پشتیبان مبتنی بر زیست‌بوم توسعه کسب و کارهای فناوری در حال گسترش این برنامه است، همچنین فضای کار فری لنسر (آزاد کار) برای بانوان در حال شکل گیری است.

کد خبر: ۳۷٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha