۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
شورای راهبری توسعه صنعت ماشین سازی تشکیل می شود
معاون امور صنایع وزارت صمت:

شورای راهبری توسعه صنعت ماشین سازی تشکیل می شود

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکیل شورای راهبری توسعه صنعت ماشین سازی در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد: توسعه زیرساختهای صنعتی با تکمیل زنجیره ارزش ماشین سازی میسر خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با اعضای انجمن ماشین سازان پلیمر ایران گفت: این شورا، سیاستگذاری و تکمیل زنجیره ارزش ماشین سازی را با هدف افزایش ارزش افزوده و توسعه زیر ساخت های صنعتی، راهبری خواهد کرد.

وی توسعه صنعتی را مستلزم تقویت صنعت ماشین سازی در کشور عنوان کرد و گفت: اغلب کشورهای توسعه یافته با تکیه بر توانمندیهای صنعتی و توسعه صنعت ساخت محور، مسیر صنعتی سازی را هموار کرده و امروز در زمره کشورهای صنعتی قرار دارند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با تشکیل شورای راهبری توسعه صنعت ماشین سازی می توان ریل گذاری توسعه صنعتی در کشور را کلید زد و با تدوین برنامه های راهبردی در این بخش، مشکلات و چالش های موجود در این صنعت را مرتفع کرد.

صادقی نیارکی افزود: ترغیب صنعتگران به اعتماد به ماشین سازان ایرانی، بازسازی نوسازی این صنعت، مدیریت واردات ماشین آلات صنعتی، بازنگزی در تعرفه های واردات اجزا و قطعات و...، از جمله رویکردهایی است که در این شورا مورد بررسی قرار گرفته و با حضور نهادهای تصمیم سازی، سیاستگذاری صورت خواهد گرفت.

وی در پایان شناسایی ظرفیت های فعال و غیر فعال در صنعت ماشین سازی و بهم رسانی توانمندی ها و نیازهای صنعتی و همچنین برگزاری نمایشگاه های توسعه ساخت داخل در صنایع ماشین سازی را از دیگر سیاست های وزارت صمت برشمرد و خواستار همکاری تشکل های تخصصی برای تحقق این سیاست راهبردی شد.

گفتنی است؛ در این نشست اعضا انجمن ماشین سازان پلیمرایران به طرح دغدغه ها و مشکلات توسعه صنعت ماشین سازی پرداخته و خواستار اتخاذ تمهیداتی برای بازسازی و نوسازی این صنعت و همچنین تحریک متقاضیان به استفاده از ماشین آلات صنعتی داخلی شدند.

اصلاح تعرفه های ورود ماشین آلات صنعتی به کشور نیز از جمله مسائل و مشکلات مورد طرح اعضای این انجمن صنعتی تخصصی بود.

کد خبر: ۳۷٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha