۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
 ۳۹ هزار شغل در شرکت های مسافرتی انگلیسی  از دست رفت
در پی حذف اقدامات دولتی محافظت از مشاغل

۳۹ هزار شغل در شرکت های مسافرتی انگلیسی از دست رفت

بر اساس آخرین گزارشات بخش حمل و نقل بی بی سی، صنعت مسافرتی انگلستان در شرایط فعلی به یک نقطه بحرانی رسیده که خواستار حمایت بیشتر برای رفع خسارات شغلی می باشد زیرا برقراری توازن میان ریسک سلامت و ریسک اقتصادی چالشی دشوار می باشد.

تهمینه غمخوار؛ بازار: براساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری در سال ۲۰۱۸، انگلیس با ۳۱۱ میلیارد دلار درآمد ناشی از بازدید گردشگران، پس از آمریکا، چین، ژاپن و آلمان در رتبه پنجم دنیا قرار دارد که در سال جاری با شیوع گسترده کرونا و تعطیلی‌های گسترده مراکز خدماتی و تجاری، بسیاری از کسب و کارها از جمله صنعت توریسم متحمل شدیدترین ضربات اقتصادی شد و سطح بدهی‌های این کشور را افزایش داد.

گزارشهای اخیر بی بی سی نشان می دهد که با تصمیم دولت در جهت حذف اقدامات حمایتی و اتمام طرح خزانه داری و ایجاد خسارت‌های شغلی بیشتر،  کارشناسان پیش بینی کرده اند که در بهترین حالت این بخش به کما خواهد رفت.

بی بی سی همچنین اعلام کرد که صنعت گردشگری و حمل و نقل مسافربری انگلیس به یک نقطه بحرانی رسیده و خواستار حمایت بیشتر دولت برای جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا می باشد.

علاوه بر آن، گزارشات منتشر شده از انجمن پیشرو آژانس های مسافرتی و اپراتورهای تورهای گردشگری در انگلیس ABTA نشان می دهد که انجام اقدامات لازم در جهت مهار پاندمی کرونا منجر به از دست رفتن و تعطیلی ۳۹ هزار شغل گردیده که حدود ۶۵ درصد از شرکتهای مسافرتی مجبور به تعدیل نیرو و یا شروع یک روند مشاوره هستند.

ABTA همچنین بر این باور است که صنعت گردشگری یا به شدت به پشتیبانی مناسب احتیاج دارد و یا احتمال افزایش تعطیلی مشاغل و کسب و کارهای مرتبط با این بخش وجود دارد.  

انجمن آژانس های مسافرتی انگلیس هشدار داده است که با اتمام طرح خزانه داری دولت، خسارت های شغلی بیشتری ایجاد می شود، مگر اینکه اقدامات حمایتی جدیدی ارائه شود.

انجمن آژانس های مسافرتی انگلیس هشدار داده است که با اتمام طرح خزانه داری دولت، خسارت های شغلی بیشتری ایجاد می شود، مگر اینکه اقدامات حمایتی جدیدی ارائه شود

مارک تانزر، مدیر اجرایی ABTA در گفتگو با بی بی سی گفت: با توقف برنامه های دولت، انجام اقدامات جدید آغاز می گردد. از سرگیری سفرها به همان اندازه که برای نجات این صنعت امیدبخش بود، پیش نرفته است و متأسفانه کسب و کارها همچنان تحت تأثیر اثرات منفی کرونا قرار دارد و شغل ها با سرعت نگران کننده از دست می روند.

این مدیر اجرایی همچنین اظهار کرد که طبق گزارش و بررسی اعضای ABTA، به دلیل این مسئله که اقدامات دولت برای حمایت از مشاغل روند کاهشی را طی کرده، معیشت مردم متعاقبا به سوی ویرانی می رود زیرا بسیاری از شرکتهای های مسافرتی هنوز پس از اعمال محدودیتهای مجدد شروع به کار نکرده اند.

دولت بوریس جانسون در ماه گذشته علی رغم مخالفت شدید بخشی از مراکز اقتصادی داخلی، قوانین قرنطینه سفر را برای کشورهایی که از روند صعودی آمار ابتلا به این بیماری خبر داده بودند، تغییر داد و کشورهایی از جمله فرانسه، هلند، اتریش، مالت و موناکو را نیز به فهرست قرنطینه خود اضافه کرد به طوری که مسافرانی که از کشورهای مذکور در فهرست قرنطینه به انگلیس باز می‌گردند، مجبور هستند که به مدت ۱۴ روز در قرنطینه به سر ببرند.

 این اعلام موجب شد تا شرکت‌های هوایی بریتیش ایرویز، رایان ایر و ایزی جت از این اقدام دولت برانگیخته شده  و این مقررات را نامناسب و ناعادلانه خواندند زیرا از نظر آنها این قرنطینه ناکارآمد بوده و تاثیرات مخربی بر صنعت گردشگری برجای خواهد گذاشت که هزاران کارمند شغل خود را از دست خواهند داد.  

بیشتر شرکتهای مسافرتی ورشکسته شده اند
تانزر در ادامه گفتگوی خود اضافه کرده که پیش از این بحران کنونی، مشاغل مشهور، مهم و قابل احترامی را مشاهده کرده که به طور عادی و با موفقیت به روند کاری خود ادامه می دادند، اما متاسفانه هم اکنون تنها کاری که این روزها به آن می اندیشند اخراج کارکنان از کارشان است. به عنوان مثال TA Travel با بیش از ۵۰ آژانس مسافرتی در سراسر انگلیس که ارائه دهنده ویژه سفرهای طولانی برای جوانان و دانشجویان می باشد، در روز جمعه تجارت خود را متوقف کرد و ۵۰۰ شغل را در معرض خطر قرار داد.

شرکت مادر TA Travel مستقر در سوئیس نیز اعلام کرد که این بیماری همه گیر صنعت مسافرتی را به بن بست رسانیده و سخنگوی اتحادیه نمایندگان مسافرتی انگلیس معتقد است که این خبر موجب ایجاد موج شوکی در این صنعت می شود و فشارهای واقعی را که در حال حاضر انجام سفرها را تحت تأثیر قرار می دهد، زنده می سازد.

علاوه بر آن، در اوایل ماه جاری، شرکت مسافرتی Hays Travel اعلام کرد که انگلیس، به دلیل اعمال محدودیت های جدید و کنسل شدن سفرها،  تقریباً ۹۰۰ شغل را از دست رفته خواهد دید.  

پیش از آن،  Tui بزرگترین اپراتور تور گردشگری انگلیس، در ماه ژوئیه گفت: این ویروس ۱۶۶ فروشگاه را در High Street انگلیس و ایرلند تحت تأثیر قرار داده و موجب از دست رفتن ۹۰۰ شغل خواهد شد.

بزرگترین اپراتور تور انگلستان اظهار داشت که امیدوار است ۶۳۰ کارگر را در مشاغل مربوط به فروش و نقش های مشاغل خانگی و فروشگاه های باقی مانده نگه دارد.

انجمن آژانس‌های مسافرتی انگلیس: انجام اقدامات لازم در جهت مهار پاندمی کرونا منجر به از دست رفتن و تعطیلی ۳۹ هزار شغل گردیده که حدود ۶۵ درصد از شرکتهای مسافرتی مجبور به تعدیل نیرو و یا شروع یک روند مشاوره هستند

انجمن آژانس‌های مسافرتی انگلیس درخواستی کتبی خود را برای وزیر خزانه داری ریشی سوناک مطرح کرده تا دولت در قالب بسته های محرک مالی،  حمایتی ویژه از صنعت مسافرتی از جمله تعلیق موقت مالیات حمل و نقل هوایی برای تابستان آینده را مد نظر قرار دهند.

این انجمن همچنین هشدار داد که در صورت اعمال محدودیتهای جدید، ۹۶ درصد از مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری تحت تأثیر اساسی یا جدی قرار خواهند گرفت و بقای آنها به خطر خواهد افتاد.

تانزر گفت: صنعت گردشگری در بررسی های جدید خود دریافته که به شدت به کمک دولت احتیاج دارد تا پشتیبانی مناسبی را ارائه دهد، در غیر اینصورت ده ها هزار شغل از بین می روند.

انجمن بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی با عضویت ۲۹۰ ایرلاین از ۱۲۰ کشور، در گزارشی که در اوایل ماه آوریل در سال جاری منتشر شد پیش‌بینی کرده بود که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس متحمل حدود ۱۸ میلیارد پوند ضرر مالی خواهند شد و ترافیک هوایی در فرودگاه‌های انگلیس نیز به میزان ۹۰درصد کاهش را تجربه خواهند کرد.

کد خبر: ۳۷٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha