۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
معاون رئیس جمهور از بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین بازدید کرد
پروژه‌ای ۵ ساله که فقط ۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛

معاون رئیس جمهور از بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین بازدید کرد

قزوین- در حال که کمبود اعتبارات، بزرگترین پروژه عمرانی درمانی استان را نیمه تمام باقی گذشته است، محمد باقر نوبخت از این پروژه نیمه کاره در قزوین بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، تقریبا از یک دهه گذشته مسئله ساخت پروژه بیمارستانی مرکزی برای قزوین در استان مطرح شد، پروژه ای که میتواند جایگزین سه بیمارستان قدیمی استان باشد و نیاز استان به تخت های بیمارستانی را مرتفع کند.

سال ۹۵ در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان قزوین این بیمارستان با زیربنای ۵۸ هزار و ۹۰۴ متر مربع به تصویب رسیده که در طی ۵ سالی که از آغاز این پروژه گذشته تا کنون تنها ۹ درصد پیشرفت فیزیکی برای این پروژه اتفاق افتاده است.

کمبود اعتبارات امروز اما مهم ترین متهم در ماجرای نیمه کاره باقی ماندن این پروژه ضروری برای استان قزوین است که با بازدید محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور از این پروژه نیمه کاره پیش بینی می شود روند اجرای این پروژه دوباره از سر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور از پروژه بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی قزوین بازدید کرد
محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در حاشیه سفر یکروزه خود به قزوین از پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی نیمه کاره قزوین بازدید کرد.

در این بازدید مسئولین استانی مرتبط با پروژه با بیان برخی از مشخصات و ویژگی های اجرایی این پروژه به ارائه مشکلات موجود در خصوص تکمیل این طرح پرداختند.

طولانی شدن روند کار، مشکلات تامین اعتبارات و انتخاب پیمانکار از مهم ترین مسائلی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

قرارگاه خاتم الانبیاء در تکمیل پروژه بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی قزوین مشارکت می‌کند
معاون رئیس جمهور  در این بازدید با مساعدت در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه گفت: این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به قزوین است از این رو با توجه به اولویت آن برای مردم قزوین باید تلاش شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

نوبخت عنوان کرد: این آمادگی را داریم برای آغاز دوباره پروژه باتامین اعتبارات مورد نیاز و تسهیل در روند انتخاب پیمانکار به زودی پروژه از سر گرفته شود.

وی افزود: بر همین اساس به نظر می رسد مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء ضروری است و در جلسه مشترکی که در هفته آینده با رئیس قرارگاه خواهیم داشت در خصوص پروژه بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی قزوین تصمیم گیری خواهد شد.

پروژه بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی نیاز واقعی مردم استان است
پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه این بازدید بیان کرد: امروز سرانه تخت بیمارستانی در قزوین به نسبت جمعیت استان مناسب نیست و قطعا با توجه به جمعیت استان نیازمند بهره برداری و تکمیل این پروژه هستیم.

وی بیان کرد: به دلیل کمبود اعتبارات این پروژه تا کنون تنها نزدیک به ۹درصد پیشرفت داشته است که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و امیدواریم با تامین اعتبارات بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن بخش هایی از این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: با روندی که امروز درتخصیص اعتبارات برای این پروژه در نظر گرفته شده است حتی تا ۲۰ سال آینده هم موفق به تکمیل این طرح نمی شویم و از این رو نیاز است تا از خارج از استان حمایت های لازم برای تامین اعتبارات این پروژه صورت گیرد.

کد خبر: ۳۷٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha